معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان گفت: سال گذشته ۱۱۵ میلیارد و ۲۴۷ میلیون و ۷۶۱ هزار ریال زکات در استان کردستان جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛هیوا رحیمی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با حوزه‌های مسکن و ساختمان، حمایت وسلامت خانواده، مشارکت های مردمی با محوریت جذب منابع مردمی در راستای تامین مسکن برای محرومین در سنندج، گفت: استان کردستان در زمینه جمع‌آوری زکات طی سال‌های اخیر از استان‌های برتر بوده است.

وی افزود: سال گذشته ۱۱۵ میلیارد و ۲۴۷ میلیون و ۷۶۱ هزار ریال زکات در استان کردستان جمع‌آوری شده است.

به گفته رحیمی ، با جمع‌آوری این میزان زکات شاهد تحقق ۸۵ درصد از برنامه شورا بودیم که ۵۹ درصد از زکات جمع‌آوری شده نیز در راستای کمک به فقرا هزینه شده است.

به گفته وی با صرف اعتباری بالغ بر۹ میلیارد و ۹۳۳میلیون و ۳۷۸ هزار ریال از محل جمع‌آوری زکات ۶۲ واحد مسکن مددجویی برای نیازمندان در استان احداث شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان با بیان اینکه ۴۱ درصد زکات جمع‌آوری شده استان در سال گذشته در زمینه پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی هزینه شده است، افزود: سال گذشته ۴۲ میلیارد و ۶۰۸ میلیون و ۹۰۹  هزار ریال زکات فطریه و کفاره در استان جمع‌آوری و موفق به کسب رتبه برتر کشوری در این زمینه شدیم.

هدف‌گذاری برای جمع‌آوری 15 میلیارد تومان زکات در کردستان

 رحیمی به هدف‌گذاری ستاد زکات استان در زمینه جمع‌آوری زکات در سال‌جاری نیز اشاره کرد و افزود: هدف‌گذاری امسال دبیرخانه زکات در استان  جمع‌آوری 15 میلیارد تومان زکات است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان کردستان فرهنگ‌سازی در زمینه زکات را ضروری خواند و با اشاره به برخی اقدامات انجام گرفته در این حوزه گفت: یک‌هزار و ۱۹۲ مورد جلسات توجیهی گروهی مبلغان، عاملان و مؤدیان زکات در شهرستان‌ها برگزار شده است

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 8 هزار و ۳۳۰ نفر مودی زکات در استان وجود دارد اضافه کرد:  ۱۱۸ نفر نیز به عنوان مبلغان زکات در زمینه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/  م ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.