مسئول بسیج دانشجویی فارس گفت: جهاد اجتماعی شهری از رویکردهای بسیج دانشجویی استان فارس برای کاهش رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل قزل‌سفلی مسئول بسیج دانشجویی فارس، جهاد اجتماعی شهری را از رویکردهای بسیج دانشجویی استان فارس دانست و گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های متنوعی داریم که در این راستا بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز نیز در عرصه حرکت‌های جهادی اقدامات شایسته‌ای را انجام داده است.


وی با اشاره به اینکه دانشجویان بسیجی موضوع پیش‌روندگی را در تشکیلات خود دنبال کنند افزود: تشکیلات باید تربیتی بوده و اخلاق و معنویت نیز مهمترین اولویت در کارها باشد.


وی با بیان اینکه مباحث مهارتی، تشکیلاتی و تربیتی از فعالیت‌های همیشگی دانشجویی باشد ادامه داد: بسیج دانشجویی در دانشگاه نباید فقط حضور داشته باشد بلکه باید ظهور داشته باشد.


قزل سلفی با بیان اینکه دانشجوی بسیجی و انقلابی باید صاحب فکر و تحلیل باشد و جنبه فکری خود را تقویت کند، اظهار داشت یکی از اولویت‌های مهم دانشجویان بسیجی و انقلابی ارتقای سطح علمی، تحصیلات و پیشرفت در این زمینه باشد و مدارج پیشرفت و ترقی را به سرعت طی کنند.


وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی پرچمدار فعالیت‌های دانشجویی باشد، بر جذب، نگاه حداکثری و توسعه مخاطبان تاکید کرد و افزود: دانشجویان بسیجی طوری عمل کنند که بسیج دانشجویی مثل چتری برای سایر تشکل‌ها باشد چراکه هرکس دل در گروه نظام، دغدغه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب دارد، بسیجی است.


قزل سلفی با بیان اینکه این بسیج متعلق به همگان است و بسیج دانشجویی نباید مثل شرکت خصوصی اداره شود، ادامه داد: بسیج دانشجویی در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، جهادی، ورزشی، سیاسی و اجتماعی فعالیت می‌کند.


وی با اشاره به فعالیت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز گفت: بسیج دانشجویی این دانشگاه بستر نقش‌آفرینی تخصصی را برای دانشجویان فراهم کند.


قزل سلفی با اشاره به صنعت، کشاورزی، سلامت و گردشگری به عنوان مسائل بومی استان فارس و برنامه‌های بسیج دانشجویی در این زمینه بر نقش‌آفرینی دانشگاه صنعتی و دانشجویان آن در حوزه صنعت استان تاکید و تصریح کرد: بسیج دانشجویی استان فارس در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدام به راه‌اندازی قرارگاه شهید احمدی روشن کرده و در این راستا نیز اقدامات عملیاتی انجام داده است که در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه نیز می‌تواند نقش‌آفرین باشد.


وی بیان کرد: تعامل با مسئولان دانشگاهی نباید مانع مطالبه‌گری، پرسشگری، نقد عالمانه، منصفانه و سازنده دانشجویان بسیجی و انقلابی شود.


مسئول بسیج دانشجویی فارس مواجهه تخصصی با مسائل را یکی دیگر رویکردهای بسیج دانشجویی برشمرد و افزود: به مسائل و مشکلات نباید از دریچه سیاسی نگاه کرد بلکه باید آنها را با نگاه تخصصی و علمی بررسی و بیان کرد.
انتهای پیام/ر

حرکت های جهاد دانشگاهی برای کاهش آسیب های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار