معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان گفت: در سال گذشته مجموع هزینه‌های بهداشتی، درمانی و بیمه مددجویان 5 میلیارد و 200 میلیون تومان بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جلال یزدانی،  خدمات درمانی ارائه‌شده به خانواده‌های تحت حمایت را یکی از سرفصل‌های حمایتی این نهاد عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته 160 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت از خدمات درمانی و بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان مجموع هزینه‌های بهداشتی، درمانی و بیمه مددجویان سال گذشته را 5 میلیارد و 200 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: ارائه خدمات درمانی بیمه پایه، بیمه تکمیلی مددجویان، هزینه بیماران صعب‌العلاج و خاص، طرح تغذیه کودکان کمتر از 6 سال و پرداخت حق بیمه مددجویان به سازمان تأمین اجتماعی ازجمله خدمات بهداشتی و درمانی کمیته امداد به نیازمندان است.

یزدانی با اشاره به خدمات ارائه به بیماران تحت پوشش کمیته امداد اظهار کرد: انواع خدمات بهداشتی همچون بهداشت فردی، ارائه خدمات درمانی، فرانشیز خدمات بستری، سرپایی، دارویی و شیمی‌درمانی و سایر خدمات سرپایی به مددجویان به‌خصوص به بیماران صعب‌العلاج و خاص از خدمات این نهاد بوده است.

وی بابیان اینکه کمیته امداد استان با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدون تمامی نیازهای بیماران را شناسایی کرده تا بتواند با کمک و حمایت از این افراد هزینه‌هایی که برای درمان و مداوا پرداخت می‌کنند به حداقل برساند اظهار کرد: این نهاد با پرداخت هزینه‌های درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج بیش از نیمی از هزینه‌های جانبی آنان را متقبل شده که شامل تأمین لوازم مصرفی جانبی، بیمه تکمیلی، بیمه‌های درمانی، تجهیزات توان‌بخشی همچون ویلچر، عصا، عینک، مراقبت در منزل و خدمات ایاب ذهاب بیماران برای مراجعه به مراکز درمانی و غیره می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه بخشی از مشکلات مددجویان پرداخت هزینه‌های سنگین درمان بیماری است، افزود: با تعامل و همکاری مستمر با مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف قرارداد زمینه کاهش هزینه‌های دارویی برای بیماران خاص، سرطانی و سایر بیماران صعب العلاج مهیا شده است.

وی با اشاره به رشد 33 درصدی هزینه بیمه تکمیلی مددجویان در سال گذشته اظهار کرد: برای دریافت کلیه بیش از 9 میلیون تومان، شنوایی و کاشت حلزون 18 میلیون تومان، پیوند کبد 8 میلیون تومان، جراحی مغز و اعصاب(گامانایف) 5 میلیون تومان، درمان بیماری تنفسی و تهیه دستگاه اکسیژن 3 میلیون تومان هزینه می شود.
یزدانی با اشاره به اهمیت خدمات بیمه‌ای امداد در زمینه ارتقای سلامت خانواده‌ها ، عنوان کرد : این خدمات بیشتر شامل پرداخت سرانه بیمه های درمانی ، تکمیلی و هزینه‌های خاص مرتبط با درمان است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه 530مرکز طرف قرار داد با بیمه پایه مدد جویان کمیته امداد هستند تصریح کرد: تمامی خدمات را به صورت مدیریت شده با تعرفه دولتی خریداری کرده و با چهار داروخانه شهر و تمامی مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی قرار داد بسته ایم ؛ از سوی دیگر 69 پزشک در طرح پزشک خانواده نیز طرف قرارداد با این نهاد هستند.

وی در پایان با اشاره به بهره مندی حداکثری مددجویان از خدمات بهداشت و درمان امور بیمه ای اظهار کرد: کمیته امداد با پرداخت بخش زیادی از هزینه‌های کیلینیکی و پاراکلینکی ، در راستای کاهش مشکلات مددجویان تحت حمایت گام های موثری برداشته است .

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار