رئیس‌جمهور فرانسه پیشنهاد داد یک سوم از تعداد کرسی‌های پارلمان فرانسه کاسته شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، امانوئل مکرون – رئیس جمهور فرانسه – در سخنرانی خود در مجلس سنا و نمایندگان در ورسای، پیشنهاد کاهش یک سوم از کرسی‌های پارلمان این کشور را ارائه کرد.

وی گفت: "من اطمینان دارم این اقدام می‌تواند پیامد‌های مثبتی برای کیفیت عملکرد پارلمان داشته باشد. انجام این اصلاحات ضروری است."

در صورتی که این پیشنهاد مورد قبول واقع شود، تعداد کرسی‌های مجلس نمایندگان فرانسه از 577 به 385 کرسی، و تعداد کرسی‌های مجلس سنای این کشور از 348 به 232 کرسی کاهش خواهد یافت.

رئیس جمهور فرانسه در بخش دیگری از سخنانش گفت  اروپا «راه خود را گم کرده است».

مکرون خطاب به سناتورها و نمایندگان گفت: باید به مردم وفادار باشید و کرامت انسانی را بیش از گذشته مد نظر قرار دهید، آنها را از یأس رهایی بخشید و از نزاع های عمومی دوری کنید. باید در قانون کار اصلاحاتی ایجاد کرد اما این بدان معنا نیست که فرانسه را با خشونت های جهانی شدن مطابقت دهیم تا مورد خوشایند دیگران قرار بگیرد. آیا باید به وضع اضطراری در فرانسه پایان دهیم و کشور را در مقابل تروریسم تنها بگذاریم؟ چنین چیزی مطرح نیست. 

مکرون افزود: باید بدهی های عمومی را کاهش دهیم و با افراط گرایی مقابله کنیم. حالتی از تردید در فرانسه وجود دارد که صحنه سیاسی را مسموم کرده است. مردم از ما اقدام و عمل می خواهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار