مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزدگفت: با اینگونه اقدامات زحمت‌هایی که در طول این سال‌ها برای جهانی شدن این شهر انجام شده است را از بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به صدور مجوزی برای ساخت هتل قنات در یزد اظهار داشت: عملیات عمرانی این هتل از چندی پیش در یزد آغاز شد اما به دلیل مغایرت با مفاد مجوز صادر شده، در حال حاضر متوقف شده است.

دانش یزدی در ادامه با بیان اینکه پروژه هتل قنات در عرصه ثبتی بافت تاریخی شهر یزد قرار دارد، گفت:با اینگونه اقدامات، مشکلات زیادی گریبان بافت تاریخی وسیع ترین شهر خشتی جهان را می‌گیرد و یکپارچگی بافت و زحمت‌هایی که در طول این سال‌ها برای جهانی شدن این شهر انجام شده است را از بین می‌برد.

وی عنوان کرد: یگان حفاظت از میراث فرهنگی استان یزد بازدیدهای مدونی از عملیات ساخت و ساز این هتل داشت که با ارائه گزارش هایی در مورد تخلفات آن، عملیات احداث این هتل متوقف شد.

دانش یزدی با اشاره به برخی تخلفات در ساخت و ساز این هتل بیان کرد: اجرای بالکن در ضلع جنوبی به صورت سقف تیرآهنی در دو طرف تالار در این پروژه بر خلاف مجوز صادر شده بوده است.

وی یادآور شد: میراث ‌فرهنگی استان یزد پیش از این مخالفت خود را با هرگونه عملیات عمرانی غیرکارشناسی در این هتل اعلام کرده اما مسئولان هتل قنات بدون هماهنگی با معاونت میراث ‌فرهنگی این اداره کل اقدام به اجرای عملیات عمرانی غیرکارشناسی کرده اند.

دانش یزدی ادامه داد: مجریان پروژه هتل قنات موظف هستند تا در اسرع وقت رفع تخلف کرده و طبق مجوز صادره فعالیت خود را ادامه دهند و قبل از اجرای هرگونه عملیات خارج از مجوز، طرح اجرایی خود را برای تصمیم گیری به اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان اعلام کنند.

انتهای پیام/ی

پروژه هتل قنات در یزد در حال حاضرمتوقف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار