سمنان؛

خرید کلزا از کشاورزان استان سمنان

امسال پیش بینی می شود که 550 تا 600 تن دانه روغنی کلزا در استان سمنان تولید شود که تمام تولیدات کشاورزان در استان خریداری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ لطف الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: امسال پیش بینی می شود که 550 تا 600 تن دانه روغنی کلزا در استان سمنان تولید شود که تمام تولیدات کشاورزان در استان خریداری می شود.


وی، سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا  در استان سمنان را 362 هکتار اعلام کرد و افزود: سطح زیر کشت سال 96 نسبت به سال 95 به علت تدابیر و حمایت های دولت یازدهم برای ارایه بذر رایگان، رشد بسیار زیادی داشته است.


رضایی با اشاره به اینکه طبق مصوبه دولت هرکیلوگرم کلزا با قیمت 28 هزار و 730 ریال خریداری می شود، تصریح کرد: دانه روغنی کلزا بیشتر در مناطق سرد مانند کالپوش و شهرستان میامی رشد می کند و در زمستان 95 به علت سرمازدگی در استان سمنان، تولید این محصول با مشکلاتی رو به رو شد و سرمازدگی باعث کم شدن تولید شد .


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان افزود: به علت کمبود آب در تابستان، بهترین زمان کشت دانه روغنی کلزا در پاییز و زمستان است و بیشتر تولیدات نیز در این 2 فصل رقم می‌خورد.


وی افزود: دانه روغنی کلزا  دارای خاصیت های فراوان و دارای ارقام متنوعی است که ارقام پاییزه آن دارای عملکرد بالاتری نسبت به ارقام بهاره‌ است.


انتهای پیام / د


تا کنون 60 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.