استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از علائم فقر فرهنگی این است که افراد جامعه بخاطر آگاهی هزینه نمی کنند و سرآغاز انحرافات عدم مطالعه و آگاهی است.

سرآغاز انحرافات عدم مطالعه و آگاهی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کارگاه آموزشی مهارتهای رفتاری درون خانواده در محل جمعیت هلال احمر شهرستان بهار با همکاری امور بانوان فرمانداری به مدت ۴ روز در حال برگزاری است.

حجت الاسلام محمدی هدف از تشکیل این کارگاه آموزشی را ارتقای سطح فرهنگ جامعه هدف، بالا بردن سطح توانایی فرد در کسب مهارتهای زندگی، افزایش توان و قابلیتهای فردی دانست.

وی گفت: امروز خانواده ها باید با مهارتهای زندگی آشنایی پیدا کنند تا ضمن آشنایی با انواع رابطه بین اعضای خانواده و درون اجتماع از آسیبهای اجتماعی و فرهنگی در امان باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه ، یکی از علائم فقر فرهنگی را عدم هزینه برای آگاهی دانست و گفت: یکی از علائم فقر فرهنگی این است که افراد جامعه بخاطر آگاهی هزینه نمی کنند و سرآغاز انحرافات عدم مطالعه و آگاهی است زیرا آگاهی به انسان رشد می دهد.

وی به مهارتهای پیش از ازدواج اشاره کرد و گفت: باید فردی را به زوجیت انتخاب کرد که فرد انعطاف پذیر و روحیه حق پذیری داشته باشد و بتواند طرف مقابل خود را کامل کرده و به خواسته هایش برساند.

حجت الاسلام محمدی مدل ها و روشهای ازدواج را مورد بحث قرار داد و گفت: هر یک از مدل های سنتی و مدرن دارای محاسن و معایبی هستند که باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مهارتهای زندگی توانائیهایی را در بر می گیرد که منجر به ارتقای بهداشت روانی افراد جامعه، افزایش سلامت و رفتارهای سلامتی و غنای روابط انسانی در سطح جامعه می گردد.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه خیانت در جامعه غرب بسیار زننده است؛ متاسفانه در کشور ما رواج یافته که باید ریشه یابی شود.

انتهای پیام/ خ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.