در رابطه با پرونده معروف به کلاهبرداری «کیشکور خودرو» ۶ نفر دستگیر شدند که ۴ نفر از آنها مجرم شناخته شدند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،حجت الاسلام علی موحدی راد اظهار داشت: این پرونده در اذهان عمومی به پرونده اختلاس معروف شده در حالیکه موضوع پرونده تصرف غیر قانونی و رشوه است.


وی افزود: اختلاس یعنی فردی منابع دولتی را به نفع خودش تصرف کند و تصرف غیر قانونی به معنای هزینه کردن منابع مربوطه در جایی غیر از مکان مورد نظر است.


وی تصریح کرد: در رابطه با این پرونده ۶ نفر متهم دستگیر شدند که پس از بررسی پرونده ۴ نفر مجرم شناخته شدند و برای دو نفر دیگر نیز قرار منع تعقیب صادر شده است.


دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: متهم ردیف اول این پرونده سابقه تصرف غیر مجاز در اموال دولتی به مبلغ ۵۵ میلیون ۷۰۰ هزار تومان، اخذ رشوه ۵۰ میلیون تومانی و سوء استفاده در معاملات دولتی را در پرونده دارد.


وی ادامه داد: برای متهم ردیف دوم نیز به اتهام پرداخت رشوه ۵۰ میلیون تومانی به متهم ردیف اول رای کیفر خواست و مجازات صادر شده است.


وی با اشاره به اینکه دو متهم دیگر این پرونده نیز به جرم تصرف غیر قانونی در اموال دولتی محکوم می شوند، افزود: این پرونده شاکیان متعدی از نقاط مختلف کشور دارد.


موحدی راد تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان ۸۵ نفر به صورت مستقیم از مدیر «کیشکور خودرو» شکایت کرده‌اند که با محاسبه افراد واسطه تعداد شاکیان این پرونده در سیستان و بلوچستان حدود ۵۰۰ نفر است.

 

انتهای پیام/پ

 

جزئیات جدید پرونده کلاهبرداری میلیاردی خودرو در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۸:۳۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
با سلام
نزدیک به دو سال است که از پرونده .... خودرو و دستگیری کلاهبردار میگذرد، دو ماه پیش گفتند ماه اینده رأی نهایی صادر میشود!کلاهبردار که زندان را برایش مثل هتل تزئین کردند!کسی نیست که پاسخگو باشه و اینکه پول مالباختگان مظلوم بلوچ به حسابشان !