دادستان خلخال؛

زباله ها سلامتی مردم خلخال را تهدید می کند

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: نزدیک بودن محل دفن زباله ها به شهر و دفن غیر بهداشتی و غیراصولی هزاران تن زباله در مجاورت مناطق مسکونی سلامتی شهروندان خلخالی را به شدت تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی نباتی، دادستان عمومی و انقلاب خلخال در نشستی با مسوولان اجرایی خلخال که با هدف ارائه راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ و حراست از بیت المال برگزار شد افزود: انباشت هزاران تن زباله در محلی در مجاورت مناطق مسکونی شهر خلخال بدون پوشش خاک نه تنها سلامتی شهروندان را در معرض خطر قرار داده بلکه این محل را تبدیل به محل تجمع حیوانات وحشی و زیانکار و حشرات موذی کرده است.

وی گفت: اگر شهرداری اقدام به جمع آوری این محل و راه اندازی محل جدید دفن زباله ها نکند دادستان به عنوان مدعی العموم در این خصوص اقدام خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال اظهار کرد: برغم تخصیص 6 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار استانی برای جابجایی و راه اندازی محل دفن زباله های جدید خلخال و شناسایی و تایید محلی مناسب در خارج از شهر برای اجرای این پروژه ، راه اندازی محل جدید از سوی شهرداری همچنان بلاتکلیف است و به نظر می رسد افرادی با نفوذ مانع از انجام این کار و راه اندازی محل دفن جدید زباله های شهر هستند.

نباتی با انتقاد از ادامه روند فعلی در راه اندازی محل جدید دفن زباله های خلخال افزود: اگر محل جدید ایراد و اشکالی داشته چرا از سوی کارشناسان شهرستان و استان مورد تایید قرار گرفته و اگر این محل تایید شده و اعتباری نیز برای آن منظور شده چرا در راه اندازی آن کوتاهی می شود.

وی گفت: در صورت ادامه این کار و مانع تراشی از سوی برخی از افراد در راه اندازی محل جدید و رفع خطر سلامتی از مردم علیه افرادی که مانع از اجرای این پروژه می شوند اعلام جرم خواهد شد.

دادستان خلخال همچنین با دعوت از مسوولان اجرایی شهرستان به تلاش برای حفظ بیت المال و انجام اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم در اراضی ملی و پیشگیری از حیف و میل سرمایه کشور تشریح کرد: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، اقدام به موقع در پیشگیبری از ساخت و سازهای غیر مجاز ، برخورد قاطع با متخلفان آب و مسدود کردن چاه های آب غیر مجاز، رفع تصرف از اراضی ملی، ارتقای سطح ایمنی راه های ارتباطی و تلاش دستگاه های فرهنگی برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله وظایف خطیر مسوولان اجرایی شهرستان است .

وی با بیان اینکه فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل و فراموش شده اظهار کرد: بسیاری از علل و عوامل افزایش آسیب های اجتماعی ناشی از کوتاهی و بی توجهی به این امر و فریضه واجب الهی است.

 

انتهای پیام/ح

نزدیک بودن محل دفن زباله ها به شهر خلخال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شعبانی شیخ جانلو
۱۰:۳۶ ۱۴ تير ۱۳۹۶
دست مسئولین درد نکنه ، برای زباله های خلخال جا پیدا کردن دم گوش روستای ما ، ما هم که در این روستا زندگی می کنیم و به کشاورزی و دامداری مشغول هستیم آدم نیستیم هر اتفاقی هم برای ما افتاد به جهنم ، آقای مسئول برو فکر اساسی کن چند سال اینجا هستی بعد میری یک استان دیگه علی میمونه و حوضش