نمایش شاد و موزیکال «من و مادربزرگه» کاری از گروه نمایشی «فریاد» از ٢٥ تیرماه در همدان بر روی صحنه می رود.

من و مادربزرگه در همدان به روی صحنه می‌رودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کارگردان نمایش «من و مادربزرگه» در این خصوص اظهار کرد: این نمایش از ٢٥ تیر تا ١٣ مردادماه هر روز رأس ساعت ١٩ در سالن اصلی مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان واقع در بلوار بعثت به روی صحنه می‌رود.

رضا روان با تاکید بر اینکه نمایش‌نامه این کار از «عباس دوست قرین» هنرمند نام‌آشنا و خوش‌ذوق همدانی است، گفت: در این نمایش که آهنگسازی آن بر عهده «علی‌رضا ستاری» است، هنرمندانی هم‌چون مینا حقیقی، سیما لاهوتی، دنیا نوربخش، مهسا پورپروانه، هادی لایقی و ایرج رنجبر به عنوان بازیگر حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه این کار، نمایشی شاد و مفرح برای کودکان است، افزود: تاکید نویسنده و کارگردان این نمایش بر تاثیرات بی توجهی و تنهایی کودکان در جامعه مدرن امروزی است.

روان ادامه داد: این نمایش از کلیشه‌سازی‌های نخ نما و آموزه‌های کلیشه و تکراری برای کودکان که ویژگی نمایش‌های کودک سال‌های اخیر بوده‌اند و از وظایف آموزش و پرورش محسوب می‌شوند، فاصله گرفته است.

کارگردان نمایش «من و مادربزرگه» با اشاره به خلاصه داستان این نمایش گفت: حکایت این کار، دختربچه‌ای تنها به نام میناست که پدر و مادر شاغلش، او را نزد پدربزرگ و مادربزرگش می‌گذارند؛ «مینا» از عروسک‌های عینی و ذهنی خود خسته می‌شود و به پیشنهاد مادربزرگش برای بازی قایم باشک پاسخ مثبت می‌دهد و در ادامه و هنگامی‌که «مینا» چشم می‌گذارد، مادربزرگ می‌خواهد در جا رختخوابی پنهان شود که بالش‌ها روی سرش می‌ریزند و از دنیا می‌رود. فرشته ها مادربزرگ را به آن دنیا می‌برند و از این بخش نمایش به بعد، قرار می‌شود که پدربزرگ، نگه‌داری از مینا را به تنهایی بر عهده بگیرد که در اینجا تنهایی‌های مینا و عدم توجه پدربزرگ به او را شاهد خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار