کارشناس رازداری دولتی در اتحادیه دانشمندان آمریکایی گفت پنتاگون در مورد امنیت هسته‌ای به گونه‌ای رفتار می‌کند که انگار چیزی برای پنهان کردن دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، آسوشیتدپرس در گزارشی از واشنگتن به قلم رابرت برنز نوشت: پنتاگون لباس پنهان کاری بر تن ارزیابی ها در خصوص ایمنی و امنیت فعالیت های تسلیحات هسته ای خود پوشانده است.
 
این بخشی از ارتشی است که سابقه ای از ناکامی های متناوب در زمینه بازرسی و دوره هایی از روحیه پایین کارکنان خود دارد.
 
نتایج کلی بازرسی های همیشگی از پایگاه های تسلیحات هسته ای، همچون نمره «رد-قبول»، پیش از این به طور علنی در دسترس بوده است. اینها هم اکنون از دسترس خارج است.این تغییر، از رویه معمول پنهان کردن اطلاعات مشروح درباره بازرسی ها فراتر می رود.
 
علت اعلام شده این تغییر، جلوگیری از آگاه شدن بیش از حد دشمنان از نقاط ضعف تسلیحات هسته ای آمریکا است.
 
گرگ هیکس، سخنگوی ستاد مشترک ارتش اعلام کرد افزودن این لایه رازداری، لازم قلمداد می شود.
 
هیکس روز دوشنبه با اعلام این که «ما از این رازداری راضی هستیم»، افزود این اقدام اطمینان حاصل می کند که «تا زمانی که تسلیحات هسته ای وجود دارد، آمریکا یک زرادخانه هسته ای امن، ایمن و موثر را حفظ خواهد کرد».
 
منتقدان در عین حال پنهان کردن اطلاعات را زیر سوال برده اند.
 
استیون افترگود، کارشناس رازداری دولتی در اتحادیه دانشمندان آمریکایی گفت: «آنها به نوعی رفتار می کنند که انگار چیزی برای پنهان کردن دارند و این اسرار امنیت ملی نیست».
 
وی افزود: «من فکر می کنم سیاست جدید نمی تواند بین حفاظت از اسرار معتبر و حفاظت از بی کفایتی، تمایز قائل شود».
 
وی گفت: «مشخص است که از اسرار فناوری تسلیحات هسته ای باید حفاظت شود ولی قصور یا سوءمدیریت در زمینه رسیدگی به تسلیحات هسته ای نباید از پاسخگویی عمومی دور نگه داشته شود».
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار