استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز صیانت از نسل جوان در مقابل مواد مخدر وظیفه آحاد مردم است.

همایش گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در تبریزبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جبارزاده همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر در همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدردر تبریز تاکید کرد باید همه مردم از جمله هنرمندان، اهالی قلم، رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد احساس مسئولیت کنند و به یاری مسئولان این حوزه بیایند.
وی با اشاره به اینکه امروزه تنوع و شکل مواد مخدر تغییر کرده است خاطرنشان کرد: اخیرا در جامعه و به ویژه در بین دانش آموزان مواد مخدری به نام «گل» توزیع می‌شود که بسیار شکل فریبنده‌ای دارد که جوانان و نوجوانان را خواسته و ناخواسته گرفتار می‌کند که باید خانواده‌ها آگاه باشند و نگذارند نوجوانان و جوانان در دام این مواد بیافتند.
جبارزاده تاکید کرد: خانواده‌ها نباید نسبت به فرزندانشان بی تفاوت باشند چرا که بی تفاوتی در فرهنگ ایرانی و آذربایجانی جایگاه ندارد و شرایط جامعه ایجاب می‌کند تا کنترل و نظارت بر فرزندان افزایش یابد.
وی با بیان اینکه در استان بیش از ۲۰۰ مرکز دولتی و خصوصی برای نگهداری و درمان معتادان وجود دارد افزود: وجود این محل‌ها باعث شده است که در تبریز هیچ معتاد متهاجری در چهارراه ها، زیر پل‌ها و محلات مختلف وجود نداشته باشد و بخش مهمی از مشکل اعتیاد حل شود.
وی ادامه داد: با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و دیگر آحاد جامعه باید اقداماتی صورت گیرد تا ورودی به مراکز نگهداری و درمانی قطع شود و یا کاهش یابد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این همایش گفت: امروزه تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی باعث شده است که خطر مبتلا شدن در دام اعتیاد بین نوجوانان و جوانان افزایش یابد به همین دلیل اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر ضروری است.
نصرتی خاطرنشان کرد: امروزه مواد مخدر سومین بحران جهانی است و از آن به نام شوک هزاره سوم و زلزله خاموش یاد می‌شود و بعضی قدرت‌ها و حکومت‌ها برای به زانو کشیدن دشمنانشان از این ابزار استفاده می‌کنند.
وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد کنجکاوی، دوستان ناباب، فضای نامناسب و پرتنش خانه و بی تفاوتی خانواده‌ها از جمله علل گرفتار شدن افراد در دام اعتیاد است.
وی تاکید کرد: خانواده ها، مدارس، رسانه‌ها به ویژه صداوسیما نقش تعیین کننده‌ای در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر دارند.
نصرتی آگاهی دادن، بالا بردن مهارت‌های اجتماعی، استفاده از هنرمندان، سازمان‌های مردم نهاد، استفاده از ظرفیت فرهنگ دینی و بومی، ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی و غنی سازی اوقات فراغت را از جمله راهکارهای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر دانست.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.