رئیس سازمان پدافند غیرعامل خبر داد:

تلاش برای بومی سازی سامانه‌های پایه سایبری

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت : با هدف افزایش امنیت سایبری به دنبال ساخت بومی سامانه‌های پایه سایبری هستیم.

تلاش برای بومی سازی سامانه‌های پایه سایبریبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در نشست بررسی وضعیت سایبری آذربایجان شرقیگفت:با شناسایی ظرفیت‌های مراکز علمی و نیروهای متخصص، از طرح‌های پژوهشی و دانش بنیان که توانایی تولید زیر ساخت‌های سایبری در داخل کشور را داشته باشند حمایت ویژه می‌کنیم.


 وی افزود:در مواقعی هم که در حال حاضر نتوانیم زیر ساخت‌های بومی را ایجاد کنیم باید با استفاده از تکنولوژی و تجهیزات موجود مصون سازی کنیم.


جلالی با بیان اینکه بین نهادهای مختلف در حوزه فعالیت‌های سایبری تداخل فعالیت دارد گفت:سرعت تحولات تکنولوژی در حوزه سایبری بسیار سریعتر از تدوین قوانین و مقررات مربوط است. 


رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: تمامی امور را به صورت مستمر تنها نمی‌توان در ادارات دولتی انجام داد و باید با ایجاد زیر ساخت‌های حقوقی و فنی از قابلیت‌های بخش خصوصی در حوزه امنیت سایبری استفاده کرد.


وی با اشاره به ظرفیت‌های نهفته در حوزه سایبری تاکید کرد: باید با مدیریت صحیح و هم افزایی در ابعاد اقتصادی، امنیتی ،اجتماعی و دفاعی از دانش، محصولات و نیروی انسانی متخصص بصورت بهینه استفاده کرد.

برخی مسؤولان در حوزه سایبر سواد کافی ندارند


رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت:به علت اختلاف آموزه‌های مدیرانی که در سالیان گذشته تحصیل کردند با آموزه‌های نوین سایبری، سواد سایبری مسئولان پایین است و باید با هدف گذاری فهم مسئولان در حوزه سایبر را ارتقا داد.


وی با بیان اینکه در حوزه هایی در هم آمیختگی امنیتی بین فضای مجازی و فضای فیزیکی وجود دارد افزود:رویکرد اصلی پدافند غیر عامل  پیشگیری، کاهش آسیب پذیری، مصون سازی قبل از بحران، ایجاد بازدارندگی و حفظ تداوم فعالیت سازمان‌ها است.

زندگی در جهان امروز  بدون فضای سایبری و فضای مجازی امکان پذیر نیست


جهانسری مدیرکل پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت:زندگی کنونی بدون فضای سایبری و فضای مجازی امکان ناپذیر است و بنابراین ضروری است که اهمیت و توجه ویژه به امنیت این فضا داشته باشیم.


همچنین محمودی رئیس پلیس فتای استان   نبود خوشه بندی و لایه بندی صنوف و ضریب امنیت مورد نیاز متفاوت در سازمان ها، تبیین نشدن استاندارد سازمانی در فناوری اطلاعات در سازمان ها، سرعت کند تعویض تجهیزات سنتی در بخش صنعت، نبود کارشناسان کافی در تحلیل بد افزار‌ها و باج افزار ها، شیوه ناصحیح پشتیبان گیری در برخی سازمان‌ها و نبود سیستم عامل امن ملی را از اصلی‌ترین مشکلات سایبری استان بیان کرد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.