به دنبال تشدید تنش‌های ژئوپلیتیک پس از آزمایش موشکی کره شمالی، بهای نفت با ثبات همراه بود؛ اما قیمت طلا افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش نگرانی ها از تشدید تنشهای ژئوپلیتیک در شبه جزیره کره و خاورمیانه، بهای نفت امروز (چهارشنبه) با ثبات همراه بود. این درحالیست که اشباع کنونی بازار نفت با وجود تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک همچنان بهای نفت را تحت فشار قرار داده است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت بدون تغییر 49 دلار و 63 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) هم با ثبات همراه بود و 47 دلار و 6 سنت در هر بشکه معامله شد. هر دو شاخص نفت از 21 ژوئن سال جاری میلادی با حدود 12 درصد افزایش همراه بوده اند.

کارشناسان بر این باورند که افزایش نگرانی ها از امنیت جهانی پس از آزمایش‌های موشکی کره شمالی و بحران سیاسی ایجاد شده بین قطر و کشورهای عربی، باعث ثبات بهای نفت شده است.

«گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند» اعلام کرد: «به طور معمول تشدید تنشهای ژئوپلیتیک باید به افزایش بهای نفت و طلا منجر شود.» به همین دلیل کارشناسان معتقدند اشباع کنونی بازار نفت هم تأثیر زیادی در ثبات بهای نفت داشته است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک هم پیشتر موافقت کرده اند که توافق کاهش بهای نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند؛ اما بر اساس تحقیقات مؤسسه تامسون رویترز، صادرات نفت اوپک برای دومین ماه متوالی در ماه ژوئن با افزایش همراه بوده است.

آزمایش موشکی کره شمالی باعث شد سرمایه گذاران به طلا به عنوان یک پناهگاه امن روی آورند که این مسئله باعث افزایش بهای فلز زرد شد. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا با اندکی افزایش به 1225.50 دلار رسید.

کره شمالی روز گذشته و همزمان با روز استقلال در آمریکا، یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار