رئیس خانه صنعت و معدن کشور در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در اراک گفت: صاحبان صنایع و کارآفرینان توان پرداخت سود بانکی بالا را ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ سهل آبادی رئیس خانه صنعت و معدن کشور در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در اراک گفت: صاحبان صنایع و کارآفرینان توان پرداخت سود بانکی بالا را ندارند و این امر باعث شده تسهیلات پرداختی دردی از تولید دوا نکند.


سهل آبادی با اشاره به اینکه بدهی‌های سنگین بانکی قدرت حرکت تولید در مسیر رونق را سلب کرده است افزود: تولید کشور نیازمند حمایت های عملیاتی است و اصلاح نظام بانکی ضرورت اصلی در حمایت از تولید است.


وی با بیان اینکه هم اکنون در کشور بسیاری از صنعت گران وجود دارند که به علت مشکلات نقدینگی و بدهی های ناخواسته به بانک ها دچار مشکلات بسیار شده اند اضافه کرد :امیدواریم رئیس جمهور در دولت دوازدهم به بخش صنعت و معدن توجه ویژه داشته باشد و مجلس و سازمان های مرتبط و نظام بانکی کشور در این رابطه تجدید نظر جدی اعمال کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از پرداخت نشدن سهم 30 درصدی صنعت از محل هدفمندی یارانه ها ادامه داد :خانه صنعت و معدن ایران به دنبال این است تا بتواند بخشی از مسایل و مشکلات جامعه هشتاد هزار واحدی صنعت و معدن کشور را تا جایی که ممکن است برطرف کند.

وی تصریح کرد: استان مرکزی استانی صنعتی است و تجهیزات کارخانجات نیاز به تعویض و نو شدن دارند و بدون این کار عملا نمی توان به دیگر کشورها صادرات داشت و رقابت در بخش صادرات بی معنی است.

انتهای پیام / ج

تسهیلات با سودبالا دردی از تولید دوا نمی کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار