مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق خراسان شمالی گفت: در چند روز گذشته مصرف برق در استان 10 درصد افزایش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز بجنورد؛ گفت: محمد صدقی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق خراسان شمالی میزان مصرف برق در این استان در دو روز گذشته به 223 مگاوات رسید این درحالیست که این رقم  در مدت مشابه سال گذشته 200 مگاوات بوده است و از سوی دیگر میزان مصرف برق در شب گذشته 220 مگا وات بوده اما این میزان در مدت مشابه سال گذشته 204 مگا وات بوده است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر گرم تر شدن دمای هوای استان در چند روز آینده، اگر میزان مصرف برق به همین شکل افزایش یابد، با مشکل مواجه خواهیم شد.

صدقی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود در فصل تابستان بحث کمبود نیرو است، ادامه داد: در زمان تحریم ساخت و بهره برداری نیروگاه ها به کندی پیش رفت اما هیچ کاهشی در میزان مصرف به وجود نیامد.

به گفته وی همچنان رشد مصرف در کشور بیشتر از رشد تولید است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به حاکم شدن پدیده خشکسالی در سال جاری و همچنین وارد شدن هوای گرم از غرب کشور به داخل به طور حتم با کمبود نیرو مواجه خواهیم شد.

صدقی بر صرفه جویی در درست مصرف کردن برق از سوی مردم تاکید کرد و گفت: در زمان روشن بودن کولرها باید پنجره ها بسته شوند و از سایر سیستم های گرمایشی استفاده نشود و برای کولرهای آبی سایه بان استفاده شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق خراسان شمالی تاکید کرد: از آنجایی که خراسان شمالی در منطقه خشک واقع شده است کولرهای آبی یکی از وسیله های خوب سرمایشی برای این منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه ساعت های اوج مصرف برق در این استان 11 تا 15 و 19 تا 23 است، افزود: در این برهه زمانی از وسایل برقی کمتر استفاده شود.

انتهای پیام/آ

گرمای بی سابقه علت افزایش برق در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.