رئیس فدارسیون کبدی ایران گفت: ۹ نفر از بازیکنان و کبدی‌کاران ایران در حال‌حاضر لژیونر شده و در جام ستارگان کشور هند بازی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا مقصودلو، رئیس فدارسیون کبدی در مجمع انتخاباتی هیئت کبدی استان اردبیل افزود: در روزهای نخست تشکیل فدراسیون کبدی به دلیل نوپا بودن این رشته ورزشی کار بسیار سختی برای پیش‌برد اهداف پیش رو داشتیم ولی خوشبختانه هم‌اکنون با گذشت چندین سال و برنامه‌ریزیهای مناسب تیم ایران توانست جایگاه نائب قهرمانی جهان را به دست آورد که این موضوع نشان از وجود ظرفیت و پتانسیل مناسب در ورزشکاران و جوانان ایرانی برای حضور قدرتمند در مسابقات کبدی است.

وی با اشاره به این که استان‌ها نقش بسیار اساسی در معرفی استعدادها داشته و بازوی قدرتمندی برای معرفی بازیکن به فدراسیون هستند، افزود: ورزش کبدی در مجموع 75 درصد آمادگی جسمانی نیاز دارد و 25 درصد نیز سایر مسائل تکنیکی و فنی است که خوشبختانه استان اردبیل دارای ورزشکاران با فیزیک بدنی مناسب است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

مقصودلو گفت: این رشته ورزشی در سایر کشورهای منطقه از جمله هند و کره جنوبی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و در سفری که به کره جنوبی داشتیم یک مجموعه ورزشی به طور کامل به این رشته اختصاص داده شده بود که در این سفر با یک اسپانسر از کشور کره جنوبی مذاکره کردیم تا برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در ایران اسپانسر شود.

وی تصریح کرد: مسابقات قهرمانی کبدی قاره آسیا امسال به میزبانی ایران برگزار می‌شود که سال گذشته تیم ملی ایران به مقام نائب قهرمانی رسید و امسال نیز امیدواریم به دلیل کسب امتیاز میزبانی بتوانیم عنوان قهرمانی را از آْن خود کنیم.

انتهای پیام/ح

ایران میزبان مسابقات قهرمانی کبدی آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.