مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال از تولید سالانه 150 هزار شاخه گل رز هلندی و کاکتوس در گلخانه های شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هادی ذبیحی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال افزود: در حال حاضر تعداد 4 واحد تولید محصولات گلخانه ای در این شهرستان فعال هستند که تولید سالانه آنها 150 هزار شاخه گل رز هلندی وکاکتوس و تولید 2 و نیم تن خیار می باشد .

وی گفت: این واحدها برای تعداد 10 نفر به صورت مستقیم و برای تعداد 20 نفر به صورت غیر مستقیم کارآفرینی ایجاد نموده است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال درخصوص سیاست های گسترش شهرک های گلخانه ای در شهرستان خلخال نیز افزود: مقرر شده تا زیر ساخت های شهرک کشاورزی خلخال در وسعت ۲۲ هکتار در مسیر جاده روستای خوجین به روستای طولش اجرا وجهت ایجاد واحدهای گلخانه ای، فرآوری٬ صنایع کشاورزی و سردخانه به سرمایه گذاران متقاضی واگذار گردد که این امر کاملا در راستای اقتصاد مقاومتی از جمله تولید پایدار٬ ایجاد اشتغال برای جوانان٬ و صرفه جویی در آب٬ و درآمد مناسب برای بهره برداران خواهد بود.

ذبیحی افزود: شهرستان خلخال با داشتن اقلیم های متفاوت از جمله اقلیم نیمه گرمسیری و نور فراوان کاملا مستعد تولید محصولات گلخانه ای می باشد .

وی از تمامی سرمایه گذاران و کشاورزان خواست در صورت تمایل به تاسیس گلخانه و یا هرگونه مشورت در مورد تسهیلات و امکانات به مراکز خدمات و یا مدیریت جهاد کشاورزی خلخال مراجعه نمایند.

 

انتهای پیام/ح

فعالیت 4 واحد تولید محصولات گلخانه ای در خلخال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.