بانوان رزمی کار گیلانی در مسابقات مختلف بیش از 100 مدال کسب کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مونا شفیع نژاد، نائب رئیس هیات ورزش های رزمی استان گیلان گفت: از 453 مدال کسب شده در رقابت های جهانی، آسیایی، بین المللی و قهرمانی کشور برای استان گیلان 111 مدال را بانوان فعال در ورزش های رزمی گیلان کسب کردند.

وی افزود: از 106 رشته مشخص شده توسط فدراسیون ورزش های رزمی بیش از 40 رشته توسط آقایان در استان فعال است اما این آمار در بخش بانوان به فعالیت 4 هاپکیدو، 3 کیک بوکس و سبک بین المللی محدود می شود.

نائب رئیس هیات ورزش های رزمی گیلان با بیان اینکه تعداد سبک های ورزش های رزمی فعال برای بانوان در استان گیلان 13 سبک است، اظهار داشت: از میان 106 رشته تعداد 6 رشته در استان اعزام برون مرزی دارد بنابراین باید برای این رشته ها فعالیت های بیشتری صورت گیرد.

شفیع نژاد با اشاره به اینکه جامعه ورزشی بانوان در روزهای اخیر به سمت ورزش های همگانی همچون آمادگی جسمانی می رود و از تعداد بانوان علاقه مند به ورزش های رزمی کاسته می شود، تصریح کرد: این امر موجب می شود که رسالت بر دوش افراد صاحب سبک در این عرصه سنگین تر شود تا بر جذابیت های رشته های رزمی بیفزایند.

 

انتهای پیام/ع
 

کسب بیش از 100 مدال توسط بانوان رزمی کار گیلان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.