مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: استان زنجان در مقایسه با دیگر استان ها در ثبت پرونده های الکترونیکی سلامت پیشرو است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خدیجه ابراهیم خانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که 25 دفتر پیشخوان دولت در کل استان فعالیت می کنند گفت: در حال حاضر ثبت نام جدید برای بیمه همگانی سلامت در استان انجام می شود و در شهر زنجان ۹دفتر پیشخوان دولت فعال است.
وی با بیان این که 706 بیمار خاص در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: پنج نوع بیمار خاص در استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و در این میان بیماران ام اس، هموفیلی، دیالیزی پیوند کلیه، تالاسمی و سرطان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: درحال حاضرتعداد مراکز طرف قرار داد با این اداره کل 450 مرکز می باشد که 89 پزشک عمومی،127پزشک متخصص،11 فوق تخصص،24 دندانپزشک،100 داروخانه، 19 آزمایشگاه، 14 مرکز پرتو پزشکی،22 مرکز توانبخشی، 25 درمانگاه و مرکز بهداشتی ،سه مرکز جراحی، 13 بیمارستان و سه مرکز ترک اعتیاد را تشکیل می دهد که با این اداره کل همکاری می کنند.
ابراهیم خانی در ادامه ی این نشست به میانگین جمعیت بیمه شده بعد از طرح تحول سلامت یعنی از سال 93 تا کنون اشاره کرد گفت: در صندوق کار کنان دولت، 75 هزار و 657 نفر ، سایر اقشار24 هزار و 873 نفر، روستائیان 417 هزار و 752 نفر ، ایرانیان 474 نفر ، بیمه همگانی 106 هزار و 213 نفر تحت پوشش این بیمه هستند.
وی مجموع افراد تحت پوشش بیمه سلامت درزنجان را 624 هزار 967 نفر معادل 59 درصد جمعیت این استان اعلام کرد.
مدیر کل بیمه سلامت استان اظهار کرد: درصد رشد جمعیت بیمه شده قبل و بعد از اجرای طرح تحول سلامت صندوق های بیمه ای 12درصد رشد نشان می دهد.
این مقام مسئول گفت: بیماران خاص با مراجعه به دفاتر پیشخوان می‌توانند برای دریافت دفترچه ثبت‌نام کنند که در این صورت برای آن‌ها دفترچه صادر می‌شود و حق بیمه‌ای از این گروه دریافت نمی شود.
ابراهیم خانی افزود: آمار و اطلاعات جمعیتی مورد نیاز در سامانه سیب دانشگاه علوم پزشکی زنجان وارد شده و از این طریق این سامانه ارجاع در سطوح مختلف بدرستی اجرایی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این برنامه پرداخت خدمات درمانی منوط به رعایت این نظام ارجاع بوده و غیر آن هزینه ای پرداخت نخواهد شد و همچنین با موجب حذف دفترچه های درمانی خواهد شد که شاهد تحقق نتایج مثبتی خواهیم شد.

 

 

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.