در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

کریمی قدوسی : بیش از 2 هزار نفر در رویداد TGC ثبت نام کردند / ایران میزبان بزرگ‌ترین رویداد بازی سازی غرب آسیا است

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه گفت: TGC نخستین رویداد تجاری صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران امروز و فردا در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می شود.

TGC شروع پرشتاب صنعت بازی/بزرگترین رویداد بازی‌سازی غرب آسیا آغاز به کار کردبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن کریمی قدوسی مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با حضور در باشگاه خبرنگاران جوان از اهمیت برگزاری همایش TGC گفت.کریمی با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش در ایران TGC را آغازی برای تبادل علم بازی‌سازی بین فعالین این حوزه در داخل و خارج از کشور دانست.

وی ادامه داد:بحث برگزاری همایش TGC از اوایل سال 1395 و در راستای سخنان مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل کلید خورد. یکی از عوامل مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی درون‌زایی و برون‌گرایی یک صنعت است که در همین راستا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بازار داخلی صنعت بازی‌سازی را نیازمند برگزاری همایش جهانی در داخل کشور دانست. برگزاری این همایش به بازی‌سازان داخلی اجازه آشنایی با جدیدترین تکنولوژی‌های فنی و هنری بین المللی را می‌دهد.

بیش از 2 هزار نفر در رویداد TGC ثبت نام کردند

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: در حدود چهار ماه گذشته این بنیاد سایتی را برای نام‌نویسی شرکت‌کنندگان همایش TGC طراحی و به مرحله اجرا درآورده است. در این سایت حدود 2 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که تمامی این افراد اجازه ورود به رویداد TGC را دریافت کرده اند. شرکت‌های خارجی حاضر در TGC در زمینه فنی، هنری و طراحی فعالیت و مشاوره خواهند داد و دخالتی در زمینه تولید محتوای بازی نمی‌کنند. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین حساسیت نسبت به ورود فرهنگ بیگانه در تولید محتوای بازی‌های داخلی را خواهد داشت.

وی افزود: شرکت فرانسوی که با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در زمینه برگزاری TGC فعالیت می‌کند یک برگزارکننده بین المللی این دست از همایش‌ها است و به همین خاطر بنیاد در تیرماه سال گذشته با هدف برگزاری TGC از مدیر عامل این شرکت فرانسوی در ایران میزبانی به عمل آورد. سرمایه گذاری مشترک و انتقال تجربیات جز اهدافی است که بنیاد طی برگزاری TGC آن را دنبال می‌کند.

همکاری ایران با یک شرکت فرانسوی برای برگزاری TGC

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قبل از برگزاری همایش TGC جلسه‌ای را با حضور بازی‌سازان داخلی کشور برگزار کرد و به بررسی نقاط ضعف این صنعت در کشور پرداخت، و همایش پیش رو برای رفع نقاط ضعف صنعت بازی‌سازی در ایران برگزار می‌شود.

کریمی گفت: TGC از نظر وسعت، کاربرد و کیفیت از هم‌نوعانش در کشورهای منطقه نظیر ترکیه و امارات پیشی گرفته است و به عنوان بزرگترین رویداد صنعت بازی‌سازی در غرب آسیا از آن یاد می‌شود. این رویداد با هدف بالا بردن دانش بازی‌سازی بازی‌سازان داخلی و نشر بین المللی بازی‌های ایرانی برگزار می‌شود و تلاش خواهد شد هرساله با قدرت بیشتری شاهد TGC در ایران باشیم.

Tehran Game Convention به عنوان نخستین رویداد تجاری صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران امروز و فردا در مرکز همایش‌های صدا و سیما باحظور 2 هزار بازی ساز داخلی، 60سخنران تراز اول جهانی در صنعت بازی‌سازی در 80قرفه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات در مورد رویداد TGC

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار