وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با بانک مرکزی توافق شده ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای ایجاد این اشتغال دریافت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی دیشب در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خراسان رضوی افزود: از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان بعنوان یارانه برای کمک به ایجاد این مشاغل در سه ماهه اول در نظر گرفته شده که البته بیش از این نیاز است.

وی گفت:: ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از این محل برای سه طرح اشتغالزایی و کارآفرینی کاج (کارانه اشتغال جوانان) اختصاص می‌یابد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: برای توسعه مشاغل روستایی، کشاورزی و صنایع دستی نیز تلاش می‌شود در نشستی با پنج بانک مربوطه تقسیم کار شده و تسهیلاتی با نرخ سود ۹ درصدی در مجموع به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان هم در این حوزه دیده شده است که امید است اوایل هفته آینده در مجلس شورای اسلامی ن‌هایی شود

ربعی گفت: از سال ۹۲ ریزش نیروی کار اغاز شده بنابراین در سال‌های اخیر برخی منابع کشور صرف تثبیت شغل شده است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال بیش از همیشه برای کشور مهم شده است افزود: برای تثبیت شغل در صنعت، کشاورزی و خدمات باید بیشتر تلاش کرد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تولید کشور علاوه بر مشکل مالی از ضعف تکنولوژی، بازاریابی و فروش و مشکل مدیریتی رنج می‌برد.

ربیعی از تدوین برنامه اشتغال فراگیر در کشور خبر داد و گفت: بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای در استان‌ها برنامه حمایتی از مشاغل پیش بینی شده است و با کمک بانک مرکزی امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده که پشتوانه ایجاد اشتغال جدید خواهد بود.

علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: در حالیکه پارسال حدود ۱۰۰ هزار شغل در استان ایجاد شد امسال تلاش می‌شود آمار اشتغال جدید به ۱۶۰ هزار فرصت شغلی افزایش یابد.

وی امار بیکاران استان در سال گذشته را ۲۹۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: جمعیت شاغل استان پارسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بود.

در این جلسه جمعی از مدیران اجرایی استان از برنامه‌های امسال خود برای ایجاد اشتغال جدید گزارشی ارائه و بر اختصاص تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین برای ایجاد شغل جدید تاکید کردند.

انتهای پیام//ف. ج.

 


برگزاری جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان مهدی عراقی
۲۰:۵۷ ۱۵ تير ۱۳۹۶
سلام اینگونه تسهیلات فقط در حد حرف مطرح و دروغی بیش نیست بنده به عنوان صنعت گری که تمام هست و نیست خود را به واسطه ندانم کاری و برنامه های غلط اقتصادی دولت نابود شده ام و هر چه به استانداری و اداره کل صنایع مراجعه و درخواست کمک و مساعدت نموده ام تنها حرف تحویل گرفته ام دوستان بزرگواران خواهشمند است واقعیات را برای مردم و صنعتگران روشن نموده تا خود را برای تعطیلی و نابودی قطعی مهیا و اماده نمایند