معاون سیاسی وزیر کشور گفت: احزاب می‌توانند به عنوان دولت در سایه اظهار وجود کند و به دولت و مجلس برنامه دهند.

احزاب می‌توانند به عنوان دولت در سایه فعالیت کنند/دولت مطالبات مردم در انتخابات را در دستور کار قرار دهندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور در حاشیه همایش فصلی خانه احزاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خانه احزاب یک سری جلسات فصلی دارد که در این جلسه بنده هم توانستم حضور پیدا کنم و گزارشی از روند انتخابات و حماسه ملی که مردم بزرگ ایران آفریدند ارائه کنم.

معان سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه اینک یک سری اشکالاتی در قانون انتخابات وجود دارد، گفت: احزاب نقش موثری در انتخابات دارند لذا از آنان می‌خواهم در صورت مواجه شدن با نکات مهم درباره انتخابات آنان را به ما ارجاع دهند تا با تعامل مجلس بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه مطالبی که در ایام انتخابات مطرح شد و مطالباتی که مردم داشتند باید در دستور کار دولت قرار بگیرد، گفت: دولتمردان باید این مسائل را در برنامه‌ریزی‌های خود لحاظ کنند.

احمدی افزود: قرار است بنابر قانون جدید احزاب در خصوص انتخاب یکی از دبیران کل احزاب ملی و دبیران کل استان‌ها در تاریخ دوازدهم الی سیزدهم مرداد ماه برگزار شود که دستورالعمل و ویژگی آن در پرتال وزارت کشور قرار گرفته است. هر دو دبیر انتخابی به عنوان عضو کمیسیون ماده 10 احزاب حضور خواهند داشت.

وی درباره جایگاه‌ واقعی احزاب در کشور افزود: ‌احزاب کارکردشان کاملا سیاسی است. احزاب باید برنامه‌های خود را در اختیار افراد قرار دهند و نظرات خود را مطرح کنند تا بتوانند علاقمندی مردم نسبت به برنامه‌های خود را جذب کنند.

احمدی گفت: قانون اساسی و قوانین عادی نسبت به ایجاد حزب، زمینه آن را به وجود آورده بنابراین احزاب هم باید تلاش کنند نظرات خود را در جامعه به منصه ظهور برسانند.

وی ادامه داد: احزاب باید فعالیتهای کمی و کیفی خود را توسعه دهند و اعتماد مردم که سرمایه اجتماعی است باید جلب کنند. ‌احزاب میتوانند به عنوان دولت در سایه اظهار وجود کند و به دولت و مجلس برنامه دهند.

انتهای پیام/

 

جایگاه واقعی احزاب در کشور

انتخاب دو دبیر کل در کمیسیون ماده 10 احزاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار