در این خبر تصویر شهید احمدرضا احدی از شهدای دوران دفاع مقدس را خواهید دید که رفتن به جبهه را به رتبه یک کنکور پزشکی ترجیح می دهد.

شهیدی که دفاع از کشور را به رتبه یک پزشکی ترجیح داد + عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تابستان برای کنکوری‌ها امروز و فردا داغ ترین روزهای خود را خواهد داشت، کنکوری‌ها پس از این ماراتن علمی می توانند کمی به مغزشان استراحت بدهند، البته اگر هوای درس خوانی مجدد برای قبولی در رشته ای بهتر به سرشان نزد.

اتفاقات عجیبی در روزهای کنکور و قبل و بعد از آن می‌افتد و این رخدادهای جالب هر سال تکراری می شود، اینبار از اتفاقی سخن گفته می شود که عمق اعتقاد به فرمان ولی فقیه و فداکاری برای دفاع از کشور را نمایش می دهد، سخن از شهید احمدرضا احدی است، جوانی متولد اهواز که در کنکور سراسری سال 64 رتبه نخست در کل کشور را در تمامی رشته‌های انتخابی‌اش به دست آورد و تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی را برگزید.

در کنار تمامی محسنات، اخلاص، فداکاری و شجاعت این شهید والامقام، نکته ای در زندگی وی وجود دارد که بی مناسبت به حال و روز این روزهای کنکوری ها نیست، آن هم زمانی است که شهید احدی بنا به فرمان امام برای شرکت در جبهه‌های حق علیه باطل تحصیل در دانشگاه آن هم رتبه یک پزشکی را رها می کند و به دفاع از کشورش می پردازد.

این مرد شجاع دوران دفاع مقدس در دوازدهم اسفندماه سال 65 زمانی که تنها 20 سال داشت در عملیات کربلای 5 در کنکوری با ارزش قبول شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مسئولان دانشگاه شهید بهشتی نیز برای قدردانی از رشادت‌های وی و تقدیر از خانواده‌اش لوح دانشنامه ای با درجه دکترا به خانواده این شهید بزرگوار تقدیم کردند.

در متن این تقدیرنامه آمده است: " با عنایت به مشیت الهی در اینکه برادر شهید احمدرضا احدی به هنگام اشتغال به تحصیل در رشته پزشکی به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی و ولی فقیه حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمده، دانشگاه افتخار دارد ضمن تجلیل از مقام ارزشمند این شهید بزرگوار دانشنامه‌ای با درجه دکترای رشته پزشکی به خاطر دوران تحصیلات پرثمر وی به خانواده محترمش تقدیم نماید.

یکی از نکته‌های مهم در وصیت نامه ای شهید که بسیار مورد توجه قرار گرفته است این جمله است: " فقط نگذارید حرف امام زمین بماند. همین".

در پایان تصویری از دست خط این شهید و تقدیرنامه دانشگاه شهید بهشتی ببینید.

شهیدی که دفاع از کشور را به رتبه یک پزشکی ترجیح داد+ عکس

 

شهیدی که دفاع از کشور را به رتبه یک پزشکی ترجیح داد+ عکس

انتهای پیام/

 اتفقات جالب کنکور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
رضازاده
۲۳:۰۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
روح این مرد بزرگوار قرین رحمت الهی
باید خیلی مرد باشی تااز جان و آینده ایی که انقدربراش زحمت کشیدی دست بشوری ......
برادر دست مارو هم بگیر....