گمرک در دولت یازدهم با راه اندازی سامانه های الکترونیکی، اصلاح فرآیندها و نصب دستگاه های جدید ایکس ری متحول شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  احمد ترحمی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یزد  در نشست با مدیرکل گمرک یزد با اشاره به عملکرد مثبت دولت تدبیر و امید در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: در آغاز به کار دولت یازدهم ارزش حجم قاچاق کالا در کشور ۲۵ میلیارد دلار بود که این میزان درسال ۹۵ به ۱۲ میلیارد دلار کاهش یافته و این میزان کاهش در سطح بازار کاملا محسوس است.

 ترحمی افزود: عملکرد گمرک ایران و رئیس کل آن در زمینه مبارزه با قاچاق کالا تحسین برانگیز است، راه اندازی سامانه های الکترونیکی، پنجره واحد امور گمرکی، کاهش مراحل صادرات و واردات، تسریع و تسهیل ترخیص کالا باعث تحول عظیم گمرک در دولت یازدهم شده است.

وی ادامه داد: اصلاح فرایندها و افزایش نظارت سیستمی، اصلاح طبقات تعرفه ای و تعدیل نرخ میانگین تعرفه، کاهش هزینه های غیرتعرفه ای تجارت خارجی، طراحی معماری کلان نظارت سیستمی، کاهش زمان ترخیص کالا از گمرکات و تسهیل صادرات از دیگر اقدامات جهادی و انقلابی رییس کل گمرک ایران است که جای تقدیر و تشکر دارد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد ادامه داد: البته برخی قصد دارند قاچاق را به گمرک یا مناطق آزاد مربوط و با ارائه آمارغیر واقعی عملکرد دولت یازدهم در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را زیر سوال ببرند ولی نمی توان واقعیت بازار و کاهش محسوس قاچاق کالا را با چنین مطالبی نادیده گرفت، عزم دولت و به تبع آن ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز درمبارزه اصولی وسیستمی با پدیده شوم قاچاق جدی و خلل ناپذیر است.

 ترحمی در این نشست ساماندهی و استاندارد سازی شرکت های هیدرو کربن و تولیدکنندگان مشتقات فرآورده های نفتی در استان را از جمله دیگر اقدامات این کمیسیون برشمرد و برتداوم نظارت موثر و کارآمد بر فعالیت این شرکت ها تاکید کرد.

گفتنی است، در این نشست که کارشناسان گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز حضور داشتند در خصوص اقدامات مشترک در زمینه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ ی

عملکرد گمرک یزد در مبارزه با قاچاق کالا ستودنی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار