وزیر راه و شهرسازی؛

باید به توسعه سیستان و بلوچستان نگاه فرا منطقه ای داشت

وزیر راه و شهرساز ی در زاهدان گفت: باید به توسعه سیستان و بلوچستان نگاه فرا منطقه ای داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از زاهدان ، وزیر راه و شهرسازی گفت: باید به توسعه سیستان و بلوچستان نگاه فرامنطقه ای داشت که برای تحقق این امر یک برنامه پنج ساله در حوزه حمل و نقل این استان پیش بینی شده است.

عباس آخوندی در حاشیه نشست راهبردی اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس دستاورد نشست امروز قرار شد در چهار حوزه توسعه حمل و نقل دریایی، ریلی، جاده ای و هوایی این استان چهار برنامه پنج ساله منطقه ای داشته باشیم.


وی انجام مطالعات در حوزه تعرفه های توسعه تجارت و تلاش برای رفع عقب ماندگی های تاریخی سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد مقاومتی را از دیگر دستاوردهای این نشست عنوان کرد.


وی افزود: تلاش داریم از ظرفیت های عظیم سیستان و بلوچستان در حوزه های مختلف از جمله تجارت، صنعت، کشاورزی، گردشگری و حمل و نقل برای توسعه استان استفاده کنیم.

 بیشتر پروژه ها در استان از پیشرفت خوبی برخوردار است


وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس مرور روند اجرای پروژه های مختلف در حوزه های گاز و انرژی، صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری، حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی سیستان و بلوچستان، بیشتر پروژه ها در این استان از پیشرفت خوبی برخوردار است.


آخوندی افزود: سرمایه گذاری های خوبی در حوزه آب و برق سیستان و بلوچستان و گاز رسانی به زاهدان و سایر شهرستان های این استان انجام شده است.


وی ادامه داد: قرار شد راه آهن چابهار به سمت زاهدان - زابل و بیرجند ادامه پیدا کند و تاکنون عملیات ساخت این مسیر ریلی 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


وی تصریح کرد: در حوزه راههای روستایی سیستان و بلوچستان نیز در چند سال اخیر 600 کیلومتر راه آسفالت شده است.


وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به پراکندگی روستاها و گستردگی سیستان و بلوچستان، هزار پروژه راه روستایی در این استان در دست اقدام است.


آخوندی گفت: توسعه بسیار خوبی را در فرودگاه بین المللی زاهدان شاهد هستیم و فرودگاه ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان نیز به صورت کامل در دست بازسازی است.

 انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار