مراسم انتخاب سفیران پیشگیری از اعتیاد در شیراز با حضور جمعی از هنرمندان و ورزشکاران شیرازی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ابراهیمی دبیر ستاد مبارز با مواد مخدر استان فارس در این مراسم با بیان اینکه تغییر وضعیت استفاده از مواد مخدر سنتی به صنعتی بسیار افزایش یافته و مسئله خطرناک شده است، گفت: بر اساس تحیقات به عمل آمده ۵۰ درصد از طلاق‌ها و بیش از ۴۵ درصد از قتل‌هایی که در جامعه اتفاق می‌افتد به علت مصرف مواد مخدر است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین سیاست نظام، انجام فعالیت‌های پیشگیری و مقابله با مواد مخدر صنعتی و سنتی است.

ابراهیمی افزود: همه دست در دست همدیگر می‌دهیم با حرکتی مردمانه برای مقابله با این بلای خانمانسوز و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران شیرازی را به عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد انتخاب کنیم، تا بتوانیم با پیشنهاد‌های این افراد و عملی کردن آن‌ها به هدف اصلی خود که همان مقابله با اعتیاد است دست یابیم.

در این مراسم تعدادی از هنرمندان از جمله استاد هودی، روزی طلب و تعدادی دیگر از ورزشکاران از جمله ساره جوانمردی، فروغ عباسی، غلامحسین پیروانی و شیر صفر حضور داشتند که به بیان پیشنهاد‌ها و نظرات خود پرداختند.

نوروزی و جوانمردی، سفیران پیشگیری از اعتیاد

امید نورزی و ساره جوانمردی به عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد انتخاب شدند.
علی رضایی معاون فرهنگی و امور جوانان فارس گفت: امید نوروزی و ساره جوانمردی به دلیل الگو بودن برای جوانان کشور و استان از طرف اداره کل ورزش و جوانان فارس به عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد به ستاد مبارزه با مواد مخدر استان معرفی شدند.

وی تصریح کرد: امروز پنج شنبه ۱۵ تیر با حضور مسئولان استانی، ابلاغ این دو ورزشکار پرافتخار به صورت رسمی داده می‌شود.

علی رضایی اضافه کرد: در هفته پیشگیری از مواد مخدر، سازمان‌های مردم نهاد جوان، کارگاهای باموضوع نه به اعتیاد برای اعضا و جوانان علاقمند برگزار کردند.

وی بیان کرد: فردا با هدف ایجاد نشاط و شادی و گسترش فرهنگ مبارزه با مواد مخدر، همایش پیاده روی خانوادگی با شعار "جامعه سالم و عاری از اعتیاد" باهمکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شیراز، هیات ورزش‌های همگانی فارس و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ساعت ۶ و سی دقیقه صبح استان در بلوار چمران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن

انجام فعالیت‌های پیشگیری و مقابله با مواد مخدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.