اردبیل؛

فعالیت 90 مرکز درمان سوء مواد مخدر در استان اردبیل

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از فعالیت 90 مرکز درمان سوء مواد مخدر در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهنام بهشتی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: 90 مرکز درمان سوء مواد مخدر در استان فعالیت دارند که 12 هزار و 814 نفر در این مراکز در حال گذراندن دوره درمان هستند.

وی افزود: 45 سازمان مردم نهاد به صورت داوطالبانه در حوزه پیشگیری و درمان از اعتیاد فعالیت دارند .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل به زیان های اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: خانواده ها با هوشیاری و کسب آگاهی و آموزش های لازم که در طول این هفته به صورت رایگان ارائه می شود با راهکارهای مقابله و پیشگیری با این معضل خانمان سوز آشنا شوند.

بهشتی افزود: تغییر الگوی مصرف مواد مخدر باعث شده سن اعتیاد در جامعه پایین بیاید و دلیل آن تبلیغات گمراه کننده ای است که در این زمینه در فضاهای مجازی و ماهواره شاهد آن هستیم.

وی گفت: استان اردبیل جزء استان های پاک در زمینه مصرف مواد مخدر می باشد اما این استان در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و آمار کشفیات انجام شده زنگ خطری برای خانواده ها است تا با کسب آگاهی جلوی گرفتار شدن فرزندان خود به مواد مخدر را بگیرند.

بهشتی افزود: تعداد افراد دستگیر شده که در زمینه خرید و فروش مواد مخدر فعالیت داشتند در 3 ماهه اول 96 نسبت به سه ماهه اول 95 ، 21 درصد افزایش یافته است.

وی حمایت از بهبودیافتگان و معتادانی که اعتیاد خود را ترک کرده اند از اهداف این دبیرخانه عنوان کرد و افزود: در سال 95 ، 150 وام خود اشتغالی برای معتادان ترک شده اختصاص داده شده است که نبود ضامن از عمده موانع است.

 

انتهای پیام/ح

استان اردبیل جزو استان های پاک در مصرف مواد مخدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.