دادگاهی در لیتوانی یک شهروند روس را به اتهام جاسوسی به حبس محکوم کرد.

محکومیت شهروند روس به دلیل جاسوسی از لیتوانیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاهی در لیتوانی نیکولای فیلیپچنکو، یک افسر امنیتی روسیه را به علت جاسوسی و تلاش برای کار گذاشتن وسایل شنود در منزل رئیس جمهور این کشور به ده سال زندان محکوم کرد.

محکومیت این افسر امنیتی روس می تواند باعث تشدید تنش‌ها میان اعضای ناتو و مسکو شود که پیش‌تر به دلیل مناقشه اوکراین به پایین ترین حد خود رسیده است.

قاضی دادگاه گفت نیکولای فیلیپچنکو برای اداره اطلاعات فدرال روسیه (FSB) کار می کندو وظیفه آن گردآوری اطلاعات در خارج از فدراسیون روسیه است.

به گفته قاضی دادگاه، این افسر امنیتی روس برای مخفی کردن هویت واقعی خود از اوراق شناسایی جعلی استفاده کرده و ورود او به لیتوانی نیز غیرقانونی بوده است.

وی همچنین به تلاش برای استخدام نیروهای امنیتی لیتوانی برای کار گذاشتن وسایل شنود در منزل شخصی رئیس جمهور این کشور متهم شده است.

مقامات لیتوانی، فیلیپچنکو را در آوریل 2015 و در حالی که سعی داشت با قطار به بلاروس برود دستگیر کردند.

این حکم یک روز پس از آن منتشر شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روسیه را به انجام اقدامات بی ثبات کننده در اوکراین متهم و در سخنرانی خود در لهستان از موافقتنامه دفاع متقابل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمایت کرد.

فیلیپچنکو دومین شهروند روس است که در سال جاری به جرم جاسوسی در لیتوانی محکوم می شود. دو شهروند لیتوانیایی نیز در سال 2015 به جرم جاسوسی در روسیه محکوم شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار