درگیری معترضان به برگزاری نشست «جی ۲۰» در هامبورگ آلمان با پلیس، زخمی شدن ۱۶۰ نیروی پلیس را در پی داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تداوم خشونتها و اقدامات اخلالگرانه از سوی معترضان به نظام سرمایه داری در حاشیه برگزاری اجلاس سران بیست قدرت بزرگ اقتصادی جهان- «جی ۲۰»- به زخمی شدن حدود ۱۶۰ تن از نیروهای پلیس این کشور انجامید.

در نخستین روز برگزاری اجلاس سران «جی ۲۰» در شهر بندری هامبورگ آلمان معترضان با به آتش کشیدن خودروها و کامیونها سعی داشتند کنترل خیابانهای شهر هامبورگ را در دست بگیرند.

تشدید خشونتها از جانب معترضان پلیس شهر هامبورگ را برآن داشت تا جهت یاری رسانی به ۱۵ هزار پلیسی که در حال حاضر برای تأمین امنیت اجلاس سران «جی ۲۰» در شهر هامبورگ مستقر شده اند، خواستار اعزام نیروهای بیشتری از سرتاسر آلمان به این شهر بندری شود.

یکی از شاهدان به خبرگزاری رویترز گفت که گروهی از معترضان وابسته به جنبش رادیکال «بلوک سیاه» (Black Bloc) سعی داشتند تا خود را به سالن کنسرت این شهر که قرار بود رهبرانی از جمله رئیس جمهور آمریکا در آن حضور یابند، برسانند.

جنبش بلوک سیاه که خواهان سرنگونی نظام سرمایه داری (کاپیتالیسم) است، تاکنون توانسته است در مذاکرات رهبران بیست قدرت اقتصادی جهان تا حدودی اخلال ایجاد کند.

در پی این اعتراضات، وزیر دارایی آلمان از حضور در مرکز شهر هامبورگ به دلایل امنیتی اجتناب کرد.

 
 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار