نظرسنجی: مردم کشورهای عضو جی 20 به مرکل بیشتر از ترامپ اعتماد دارند

بر اساس نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقاتی «پیو»، مردم کشورهای عضو گروه بیست، به صدراعظم آلمان بیشتر از رئیس‌جمهور آمریکا برای حل مشکلات جهانی اعتماد دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی از مردم کشورهای گروه بیست، صدر اعظم آلمان، برای حل مشکلات جهان در جایگاه بهتری نسبت به رئیس جمهور آمریکا قرار دارد.

پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس در گزارشی به نشست سران گروه بیست (بیست اقتصاد بزرگ جهان) که از روز گذشته در هامبورگ آلمان آغاز شده است، اشاره کرد و نوشت: درحالی که رهبران اقتصادهای بزرگ جهان در حال دیدار با یکدیگر در هامبورگ آلمان هستند، طبق نظرسنجی، مردمی که در کشورهای عضو گروه بیست زندگی می‌کنند، برای حل مشکلات جهان، به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، بیش از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعتماد دارند.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مرکز تحقیقات و نظرسنجی «پیو» در آمریکا نشان می‌دهد که مردم اکثر کشورهای عضو گروه بیست (بیست اقتصاد بزرگ جهان) به جز روسیه و هند، برای اداره امور جهان، مرکل را به ترامپ ترجیح می‌دهند و به وی اعتماد بیشتری دارند.

بر اساس این نظرسنجی، در آلمان، فرانسه، کره جنوبی، انگلیس، کانادا، ژاپن و استرالیا، دو سوم یا بیشتر مردم این کشور‌ها اعلام کردند که آن‌ها به مرکل اطمینان بیشتری دارند. این در حالی است که این میزان برای ترامپ سه به ۱۰ یا کمتر بوده و از هر ۱۰ نفر حدود سه نفر یا کمتر گفتند که به ترامپ اطمینان دارند.

این نظرسنجی در بین ۳۷ کشور جهان از جمله ۱۷ کشور از ۱۹ کشور عضو گروه بیست در ماه فوریه و مارس امسال (بهمن و اسفند سال ۱۳۹۵) برگزار شده است. این نظرسنجی شامل کشورهای چین و عربستان سعودی که آن‌ها نیز از اعضای گروه بیست هستند، نبود.

رئیس جمهور آمریکا در آستانه نشست گروه بیست، در سفرش به لهستان در حالی که جمعیت در حین سخنرانی وی در ورشو، او را مورد تشویق قرار می‌دادند، سعی کرد تا چهره خود را به عنوان رئیس دولت ترمیم کند و به نمایش بگذارد.

رهبران لهستان پیش‌تر به کاخ سفید وعده دادند بودند که ترامپ در سفر به کشورشان، با استقبال گرمی روبه رو خواهد شد. طبق گزارش‌ها، افراد زیادی با اتوبوس به ورشو در محل سخنرانی ترامپ منتقل شدند تا از این طریق جمعیت زیادی برای استقبال از ترامپ شکل بگیرد.

ایندیپندنت ادامه داد: اما سیاست‌های محافظه‌کارانه رئیس جمهور آمریکا، به نظر می‌رسد به اعتبار و برتری وی در سطح جهانی لطمه زده است و طبق گزارش‌ها، «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین، مشتاق است که کشورش این شکاف را پر کند.

بر اساس نتایج نظرسنجی مرکز پیو، در ایتالیا، برزیل و مکزیک تا ۴۰ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند که آن‌ها به مرکل اعتماد دارند که این میزان همچنان بیشتر از میزان اعتماد به ترامپ بیشتر بود.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد در خود آمریکا نیز بیش از نیمی از مردم این کشور -۵۶ درصد- به مرکل بیشتر از رهبر خودشان اطمینان دارند.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۴۶ درصد مردم آمریکا به ترامپ اعتماد دارند. طبق این نظرسنجی، میزان اعتماد دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا به مرکل و ترامپ نیز متفاوت بوده و ۶۴ درصد دموکرات به مرکل اعتماد دارند و ۸۹ درصد از جمهوری‌خواهان نیز اعتماد بیشتری به ترامپ دارند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که مردم ترکیه اعتماد کمتری به این دو رهبر داشته‌اند. اما در هند ترامپ نسبت به مرکل برتری داشت و تقریبا ۶۳ درصد آن‌ها گفتند که چنین اعتمادی به رهبر آلمان ندارند.

در روسیه نیز مردم این کشور در مقایسه ترامپ و مرکل، به ترامپ اعتماد بیشتری داشتند و ۵۳ درصد روس‌ها گفتند که آن‌ها به ترامپ اطمینان دارند و این درحالی است که تنها ۳۱ درصد روس‌ها گفتند که به مرکل اطمینان دارند.

روزنامه ایندیپندنت در پایان گزارش خود نوشت: علاوه بر اسرائیل، روسیه تنها کشوری بود که نظرسنجی انجام شده در آن نشان داد میزان محبوبیت ترامپ بیش از میزان محبوبیت باراک اوباما در پایان دوره ریاست جمهوری‌اش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار