مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در راستای مقابله با کم‌آبی و جبران کسری منابع آب آشامیدنی استان بوشهر ۹ طرح اضطراری با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی می‌شود.

۹ طرح آبرسانی اضطراری در استان بوشهر اجرایی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کی‌قباد یاکیده صبح امروز در نشست بررسی وضعیت آب استان بوشهر با بیان اینکه خشکسالی و کاهش بارندگی استان بوشهر را با کمبود منابع تامین آب آشامیدنی روبه‌رو کرده است اظهار داشت: استان بوشهر دارای دو منبع مهم تامین آب آشامیدنی «سدکوثر و منابع آبی سه گانه کازرون» است که این دو منبع در دیگر استان‌ها قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه برای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر خطوط طولانی انتقال اجرا شده است افزود: اکنون روزانه بیش از 220 هزار متر مکعب آب در شبکه‌های آبرسانی استان بوشهر توزیع می‌شود که عمده این آب از منابع یاد شده تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تدوین طرح آبرسانی اضطراری به استان بوشهر خبر داد و افزود: با توجه به وجود کم آبی در این استان طرح اضطراری تامین آب تدوین و اجرایی می‌شود که برای این مهم 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

یاکیده با بیان اینکه تکمیل این طرح روزانه حدود 25 هزار متر مکعب به ظرفیت تامین آب استان بوشهر می‌افزاید افزود: با تکمیل طرح‌ اضطراری تامین آب آشامیدنی روزانه 25 هزار متر مکعب آب به ظرفیت تامین آب استان بوشهر می‌افزاید که می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف آب از سوی مشترکان افزود: مشترکان نقش مهمی در جلوگیری از بحران آب آشامیدنی دارند که در این راستا مدیریت فرهنگ مصرف بهینه آب باید در دستور کار مشترکان آب قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه 90 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر وابسته به دیگر استان‌ها است خاطر نشان کرد: در راستای افزایش منابع آب آشامیدنی استان بوشهر طرح‌های آب‌شیرین‌کن در مناطق ساحلی استان طراحی و 2 طرح آن وارد مدار شده است.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.