اردبیل؛

مدیریت صحیح مصرف آب لازمه پیشگیری از بحران آب در آینده است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: همه دستگاه های ذیربط با مشارکت کشاورزان و بهره برداران از منابع آبی باید مدیریت صحیح مصرف را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل در جلسه ستاد خشکسالی استان با اشاره به اینکه نسبت به سال زراعی سال گذشته 22 درصد کاهش بارندگی در استان گزارش شده است افزود: پراکنش نامناسب زمانی و مکانب بارندگی موجب کاهش منابع آبی و اختلال در رویش علوفه بویژه در عرصه مراتع شده است و همه دستگاه های ذیربط با مشارکت کشاورزان و بهره برداران از منابع آبی باید مدیریت صحیح مصرف را در اولویت قرار دهند.

وی گفت: باید از هرگونه استفاده غیرمجاز از آب تصفیه شده در بعضی از مناطق جهت تامین آب کشاورزی با ارایه سازوکارهای لازم جلوگیری شود.

امامی یگانه بیان کرد: تغییر الگوی کشت و آبیاری مدرن جهت استفاده بهینه از منابع آبی بهترین راهکار برای مدیریت مصرف آب است که متاسفانه بعضا بهره برداری از آب تصفیه شده نیز غیر از مصارف شرب و تامین آب بهداشتی انجام می گیرد که باید بطور جد با این موضوع برخورد کرد.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی با تدوین برنامه لازم در صدد رفع مشکل تامین آب شرب در روستاها است و پیگیری تامین اعتبار لازم از محل اعتبارات ملی با جدیت دنبال می شود.

 

انتهای پیام/ح

کاهش 22 درصدی بارندگی در سال زراعی جاری اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.