پلیس دهلی نو در نظر دارد قانون ممنوعیت تردد دیرهنگام زنان را در شب را برای مدتی مشخص به مرحله اجرا بگذارد.

خبر بد برای زنان هندی/ ممنوعیت تردد دیرهنگام زنان به منظور افزایش تدابیر امنیتی روز استقلال هندبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری ایندیپندنت، در پی بروز حوادث وحشتناک علیه زنان که عادت به گشت زنی در خیابان‌های محله اعیان نشین جنوب دهلی تا ساعات نخستین بامداد را داشتند، پلیس این شهر در آستانه برگزاری جشن‌های روز استقلال تصمیم گرفته است به منظور ایجاد نظم و امنیت، قانون ممنوعیت تردد زنان در ساعات اولیه بامداد را تا مراسم روز استقلال هند اعمال کند. 

براساس این گزارش، بسیاری از باشگاه‌های شبانه و کافه‌های منطقه «حوض خاص»، یکی از محلات اعیان‌نشین جنوب دهلی، برای جذب بانوان و سوء استفاده از آن‌ها برای جلب مشتری، در ساعات مشخصی از شب فقط به بانوان نوشیدنی رایگان می‌دهند. همچنین برخی از رستوران‌ها نیز در شب‌های خاصی از هفته جشن‌های رایگان فقط برای زنان برگزار می‌کنند. این اقدام باعث شده بسیاری از زنان شب هنگام به این منطقه مراجعه کنند و علاوه بر تفریح از نوشیدنی رایگان بهره‌مند شوند. رویه‌ای که موجب افزایش ناامنی علیه زنان نیز شده است.

به گفته پلیس در یک ماه گذشته چند مورد حمله مردان مست به زنان در این محله گزارش شده است. ممنوعیت تردد شبانه زنان در این منطقه برای مدتی مشخص و مواجهه پلیس با کافه‌ها و رستوران‌هایی که سعی در جذب بانوان به این محله دارند، می‌تواند تا حد زیادی از تشدید ناامنی در جنوب دهلی در آستانه جشن‌های روز استقلال هند بکاهد.

هند بالاترین میزان خشونت علیه زنان را دارد. بحران رو به رشد جرایم از جمله خشونت جنسی علیه زنان در هند، به رغم مجازات شدید، به یکی از معضلات حل نشدنی در این کشور تبدیل شده است. طبق آمار پلیس دهلی، روزانه پنجاه پرونده خشونت علیه زنان ثبت می‌شود که ۴ مورد خشونت جنسی است. آمار اسید پاشی به زنان در این کشور نیز به بیش از ۱۰۰۰ مورد می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار