نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت:تحمل سختی برای ما در زمان انقلاب تا شکنجه هایی که روحانیون ومردم مبارز تحمل می کردند قابل مقایسه نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،آیت‌الله سیدیحیی جعفری نماینده ولی فقیه دراستان ونیز روحانی مبارز انقلابی استان، امروز در همایش انقلاب اسلامی در استان کرمان به روایت اسناد ساواک مهم‌ترین اقدام خود در دوران مبارزه و انقلاب را تثبیت مرجعیت امام در جامعه عنوان کرد وگفت: تثبیت مرجعیت امام خمینی (ره) در آن شرایط کار بسیار سخت و دشواری بود، اما ما در کرمان آن را برعهده گرفتیم وخوشبختانه انجام شد.
وی با اشاره به مبارزات انقلابی متعدد در آن دوران افزود: من در کرمان، بافت، گلباف، زرند، کوهبنان و رفسنجان پیرامون مرجعیت امام جلسات سخنرانی زیادی داشتم، اما در برابر شکنجه‌هایی که دوستان ما در این دوران تحمل کردند که حجت الاسلام فهیم وحجت الاسلام محمود دعایی از جمله آنان هستند ،کاری که ما کردیم قابل مقایسه نیست.
امام جمعه کرمان بیان کرد: ما در کرمان به کمک برخی از دوستان از جمله آقایان حجت الاسلام فهیم و حجتی‌کرمانی مروج اندیشه‌های امام بودیم.

آیت الله جعفری تصریح کرد:ما اعلامیه و رساله‌ها را از حجت الاسلام فهیم دریافت و آنها رابه شکلی کاملا محرمانه در مسجد حافظ که آن زمان پیش‌نمازبودم پخش می‌کردم.

وی به ذکر خاطراتی از آن روزها پرداخت و تصریح کرد: بارها مورد آزار و اذیت ساواک و مأموران آن زمان قرار می‌گرفتم، یک شب نیروهای امنیتی مسجد حافظ را محاصره کردند و افرادی وارد می‌شدند که باور نمی‌کردیم ساواکی باشند زیرا بعضا پزشکانی بودند که ما درایام بیماری به آنان مراجعه می کردیم.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به دو مورد سوقصدی که به جان وی در آن دوران شد، اظهار کرد: مرجعیت امام و اثبات آن کار ساده‌ای نبود و در این زمینه افراد عادی جامعه در کنار روحانیت به مبارزه پرداختند و در این راه خوش درخشیدند، ما برای پیروزی مبارزه نمی‌کردیم بلکه همان‌گونه که امام فرمودند، مبارزه برای ما تکلیف الهی بود چه پیروز می‌شدیم و چه شکست می‌خوردیم.

وی خواستار انجام تکلیف افراد به عنوان عضوی از جامعه شد وگفت: اگر نگاهی به گذشته کنیم خیلی افرادی بودند که شکنجه وجراحت های زیاد را تحمل کردند تا ما به امروز برسیم که باید قدر آنان را دانست.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار