مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: خرید یک دستگاه‌ سنجش اشعه فرابنفش برای استان تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: با توجه به افزایش میزان اشعه فرابنفش در ستان، سازمان برنامه و بودجه متعهد به تامین اعتبار مورد نیاز خریداری دستگاه سنجش این اشعه( یو وی سنج) برای استان شده است.

وی افزود: ‌به منظور اطلاع‌رسانی در بحث افزایش گرما به شهروندان نیز شهرداری اهواز مکلف به خریداری دو دستگاه تلویزیون شهری با اعتبارات خود شده است تا با استفاده از این تلویزیون‌ها و همچنین دو دستگاه‌ها تلویزیون شهری که توسط اداره‌کل هواشناسی خریداری و نصب شده است، اطلاع‌رسانی لازم در خصوص همه پدیده‌های جوی اعم از افزایش گرما، میزان اشعه فرابنفش و ریزگردها در سطح شهر اهواز انجام شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد:‌ در حال حاضر در سراسر کشور تنها در دو نقطه در تهران و مرکز اوزن‌سنجی اصفهان، سنجش میزان اشعه فرابنفش انجام می‌شود. در سایر نقاط کشور سنجش میزان این اشعه از طریق ماهواره‌ها صورت می‌گیرد و آن‌چه در سایت‌ها و فضای مجازی نیز در این زمینه منتشر می‌شود بر اساس داده‌های همین ماهواره‌ها است.

بهادری بیان داشت: در جلسه امروز مدیریت بحران خوزستان مقرر شد اداره‌کل هواشناسی ویژگی‌ها و مشخصات فنی دستگاه سنجش اشعه فرابنفش را آماده و به سازمان برنامه و بودجه استان ارسال کند تا با تخصیص اعتبارات مورد نیاز تا چند ماه آینده این دستگاه خریداری شود.


انتهای پیام/م

خریداری دستگاه سنجش اشعه فرابنفش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.