بخشدار مرکزی شهرستان فلاورجان گفت: توانمندی دهیاری‌ها عامل مهاجرت معکوس به سمت روستاهای شده است و دهیاری‌ها با وجود نبود اعتبار اما با مشارکت‌های مردمی اقدامات خوبی را انجام داده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید جعفر موسوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اظهار کرد: هماهنگی و همدلی خوبی بین دهیاران و شهرداران با اعضای شوراهای روستا و شهرها برقرار است و تمامی نهادها و ارگان‌ها در تلاش هستند تا طرح‌های خوبی با محوریت اقتصاد مقاومتی و طرح کرامت در بخش مرکزی و در کل شهرستان اجرا شود.

وی با بیان اینکه شهرستان فلاورجان براساس سرشماری سال 1395، نزدیک به 250 هزار نفر جمعیت دارد، افزود: در این مدت مهاجرت از روستا به شهر و یا بالعکس و تغییرات جمعیت بسیار کم بوده است که در بخش مرکزی، بالاترین تراکم جمعیت در شهر و در 22 روستا وجود دارد که جمعیت آن در روستا در حدود 47 هزار نفر است.

بخشدار مرکزی فلاورجان علت برگشت معکوس جمعیت شهر به روستا را توانمندی دهیاری‌ها برشمرد و گفت: در حوزه دهیاری‌ها، خدمات‌رسانی و کارهای عمرانی خوبی انجام شده است و با وجود کافی نبودن اعتبارات، دهیارها با استفاده از مشارکت‌های مردمی توانستند کارهای مؤثری انجام دهند.

وی ادامه داد: تجهیز خانه بهداشت، بازسازی و تعمیرات، ساخت مرکز بهداشتی درمانی، اجرای طرح هادی و خدمات در بخش‌های آب‌رسانی، برق‌رسانی، فضاسازی تفریحی روستاها، ساماندهی معابر و ... از جمله خدمات این بخش بوده است که با اختصاص معدودی اعتبارات آلاینده‌های صنعتی و زیست محیطی صورت گرفته است.

موسوی با بیان اینکه در 22 روستا با اعتبار مناسبی طرح هادی انجام شده است، تصریح کرد: در بسیاری از این روستاها، طرح هادی تهیه و در بازنگری مدیریت شد تا افزایش سرانه‌ها در کاربری‌ها زیاد نشود و از زمین‌های موجود در روستاها به نحو احسن استفاده شود و این موضوع به این دلیل است بیشترین تراکمی ترافیکی استان در کنارگذرهای اتوبان ذوب‌آهن وجود دارد که غالب روستاهای بخش مرکزی فلاورجان نیز در این مسیر وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: هماهنگی و همدلی خوبی بین دهیاران و شهرداران با اعضای شوراهای روستا و شهرها و مسؤولان شهرستان برقرار است و فضای روستا، فضای وحدت و دوستی است و تمام مجموعه شهرستان در تلاش هستند تا طرح‌های خوبی با محور اقتصاد مقاومتی و طرح کرامت در بخش مرکزی و در کل شهرستان اجرا و محقق شود.

بخشدار مرکزی فلاورجان در ادامه به ساخت ‌و ‌سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها اشاره کرد و آن را بلای جان مردم برشمرد و ادامه داد: این قضیه که مربوط به دیروز و امروز نیست، سبب شده تا مردم منطقه در فصولی از سال با مشکل قطعی آب و برق مواجه شوند و همه تلاش ما این است تا با افراد متخلف برخورد کرده و ساخت‌ و ‌سازهای غیرمجاز را تخریب کنیم و پیگیری‌های لازم از طریق مراجع قضایی در حال انجام است.

وی در پایان اشاره کرد: در سال جدید مهم‌ترین اولویت ما آزادسازی معابر، فضاسازی تفریحی بیشتر روستاها، و روشنایی معابری است که برای بخش مرکزی فلاورجان مشکل‌ساز بوده است و هم‌چنین آزاد سازی کنار گذر اتوبان که در طول سال شاهد تصادفات فراوانی بوده‌ایم و خانه‌های ورزش روستایی و شبکه فاضلاب روستایی و شهری در دست اقدام است که امیدواریم بتوانیم در سال جدید بتوانیم این طرح‌ها را افتتاح کنیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.