اردبیل؛

امدادرسانی به 39 حادثه دیده در ارتفاعات اردبیل

به ۳۹ حادثه دیده در ارتفاعات استان از ابتدای سال جاری امدادرسانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عزیز ارشادیان معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان اردبیل افزود: از ابتدای سال جاری هفت حادثه کوهستان به هلال‌احمر استان گزارش شده که به ۳۹ نفر حادثه دیده امدادرسانی شده و پنج نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی گفت: تنها یک نفر به صورت سرپایی درمان شده و مابقی به دلیل گم کردن مسیر صحیح صعود به مسیر درست هدایت شدند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان تصریح کرد: تنها در حادثه تله کابین حیران یک زن به دلیل صعود نادرست از ارتفاعات از ارتفاع سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

ارشادیان با بیان اینکه در نداشتن امکانات لازم، عدم استفاده از راهنما و ناآشنا بودن به مسیرهای صعود از عوامل بروز حادثه در کوهستان است، افزود: در عین حال حرکات نمایشی و بی‌توجهی به توان جسمی نیز منجر به بروز حادثه می‌شود.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه ضروری است گروه‌های کوهنوردی قبل از صعود نسبت به اطلاع‌رسانی مسیر رفت‌وبرگشت خود به هیئت کوهنوردی اقدام کنند اما همچنان صعودهایی بدون اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان با اشاره به امدادرسانی روز گذشته هلال‌احمر به دو کوهنورد گفت: یک کوهنورد در مسیر صعود به سبلان دچار شکستگی شده بود و دیگری در شیروان دره دچار عارضه قلبی شده بود که به هر دو فرد امدادرسانی شد.

 

انتهای پیام/ع

امدادرسانی به حادثه دیده ها در ارتفاعات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.