استاندار اردبیل گفت: بیش از ۱۲۰ نقطه حادثه خیز در حوزه‌های مختلف در استان اردبیل شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل در جلسه شورای هماهنگی  مدیریت بحران استان تصریح کرد: ضروری است در بخش‌هایی از منابع آبی که احتمال غرق‌شدگی بالا است، حفاظت از منابع به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: ضروری است از تردد گردشگران و مسافران به این مناطق خودداری شود تا از بروز حوادثی از جمله غرق‌شدگی ممانعت کرد.

استاندار اردبیل همچنین به ضرورت تجهیز امکانات نجات غرق تأکید کرد و گفت: لازم است ناجیان غریق نیز از آموزش‌های لازم برخوردار شوند.

در این جلسه معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نیز یکی از مهم‌ترین بحران‌های فعلی در استان را خشک‌سالی عنوان کرد.

جعفر فهیمی با بیان اینکه به دلیل خشک‌سالی، تغذیه دام نیز دچار مشکل شده است، اضافه کرد: در برخی مناطق استان ضروری است منابع آبی نیز به صورت مطلوب مدیریت شود.

وی تأکید کرد: همچنین ضروری است برای بلایای تکرار شونده استان از آمادگی برخوردار بوده و تمامی دستگاه‌های مدیریت بحران همواره آماده مواجه با بحران باشند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران اردبیل  با بیان این مطلب افزود: بیش از ۱۲۰ نقطه حادثه خیز در حوزه‌های مختلف استان اردبیل شناسایی شد.

مسعود امامی یگانه با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی مخاطرات در استان افزود: هر دستگاه عضو مدیریت بحران باید به نحو احسن به  وظایف خود عمل کنند.

وی برگزاری کارگروه‌های شناسایی مخاطرات را یادآور شد و گفت: علاوه بر شناسایی مخاطرات برگزاری دوره‌های آموزشی نیز در دستور کار مدیریت بحران استان قرار دارد بطوریکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جلسات کارگروه‌های مدیریت بحران استان هر سه ماه یکبار برگزار می شود.

به گفته امامی همایش آموزش اعضای شورای هماهنگی با مدیریت سازمان مدیریت بحران از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ شهریور ماه سال جاری با حضور مسئولان تمامی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ح

 شناسایی 120 نقطه حادثه خیز در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.