رئیس پارلمان کره جنوبی در اظهاراتی در نشست افتتاحیه مجمع سیاسی آسیا و اروپا در سئول، خواهان تلاش برای از سرگیری گفتگو با کره شمالی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، رئیس پارلمان کره جنوبی روز یکشنبه خواستار تلاش برای از سرگیری گفتگو با کره شمالی شد و گفت تحریم‌ها به تنهایی نمی‌تواند ضامن صلح در شبه جزیره کره باشد.

«چونگ سی کیون» در سخنانی در نشست افتتاحیه مجمع سیاسی آسیا و اروپا در سئول گفت: «تحریک‌های نظامی کره شمالی تهدیدی برای صلح است ولی برای ایجاد تغییر در کره شمالی،‌‌ همان قدر که به تحریم و فشار نیاز داریم به گفتگو نیز نیاز وجود دارد.»

رئیس پارلمان کره جنوبی افزود: «من امیدوارم ما در این نشست، تعقل و خردمندی خود را در چارچوب طرد کردن به کار نگیریم، بلکه در مسیر پذیرش استفاده کنیم.»

اظهارات رئیس پارلمان کره جنوبی در شرایطی بیان می‌شود که تلاش‌هایی برای محکومیت اقدام کره شمالی در شلیک موشک بالستیک بین قاره‌ای در قالب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد شکل گرفته است.

پیونگ‌یانگ اولین موشک بالستیک بین قاره‌ای خود را در شرایطی آزمایش کرد که قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد این کشور را از توسعه تسلیحات هسته‌ای و ابزارهای پرتاب آن‌ها منع می‌کند.

از سوی دیگر روسیه اطلاعات راداری را به سازمان ملل متحد ارائه کرد که نشان می‌دهد موشک بالستیک چهارم ژوئیه گذشته کره شمالی، یک موشک میان‌برد بوده و آن طور که پیونگ‌یانگ و واشنگتن اعلام کردند موشک قاره‌پیما نبوده است.

انتهای پیام/

درخواست رئیس پارلمان کره جنوبی برای از سرگیری گفتگوها با کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار