ساری،

تجهیز اراضی بابل به سیستم آبیاری تحت فشار

۱۲۰ هکتار از اراضی بابل مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیداحمد طاهری مدیرجهاد کشاورزی بابل گفت: برای استفاده بهینه از منابع آب، خاک و افزایش راندمان آبیاری بخش کشاورزی در سه ماه نخست امسال متقاضیان تجهیز اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار، در سطح ۱۲۰ هکتار، برای بهره مندی از تسهیلات به مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به بانک کشاورزی معرفی شدند.


وی افزود: ۸۵ درصد اعتبار اجرای طرح از محل منابع اعتباری به صورت بلاعوض و ۱۵ درصد با مشارکت بهره‎برداران تامین می‌شود.


مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به اینکه با تجهیز هر هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، میزان تولید از لحاظ کمی و کیفی در واحد سطح افزایش می‌یابد، گفت: جلوگیری از رشد بی‌رویه علف‌های هرز، کاهش آفات و امراض، امکان‌پذیر شدن میزان برداشت آب از منابع آبی و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه از مزایای تجهیز اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار است.


طاهری با اشاره به مبارزه بیولوژیک نسل دوم آفت ساقه خوار برنج در سطح بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان بابل، افزود: رهاسازی زنبور تریکوگراما در نسل دوم آفت ساقه خوار برنج در دو مرحله در سطح بیش از ۹ هزار و ۹۲۴ هکتار انجام شده است.


وی گفت: رهاساری زنبور تریکوگراما در مرحله نخست مبارزه بیولوژیک نسل دوم آفت ساقه‌خوار برنج، در سطح پنج هزار و ۹۴۷ هکتار و همچنین در مرحله دوم در سطح ۳ هزار و ۹۷۷ هکتار بوده است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل افزود: رهاسازی زنبور تریکوگراما در مبارزه بیولوژیک نسل دوم آفت ساقه برنج با هماهنگی و نظارت مستمر کارشناسان تولیدات گیاهی این مدیریت، کارشناسان اجرایی طرح و انسکتاریوم طرف قرارداد انجام شده است.


انتهای پیام/ع


اجرای طرح مبارزه بیولوژیک نسل دوم آفت ساقه برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.