یاسوج؛

ترمیم ۱۳۰۰ مورد شکستگی شبکه توزیع آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گفت: هزار و ۳۱۶ مورد شکستگی شبکه توزیع آب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در سه ماهه امسال ترمیم شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان در بازدید از تاسیسات آب شرب شهرهای چیتاب و مارگون گفت: 152 هزار مشترک آب و 35هزار مشترک فاضلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

سیدعلی لدنی نژاد افزود: شبکه آب برخی از شهرهای این استان فرسوده هستند که شهرهای یاسوج و مادوان بیشترین فرسودگی را دارند.

وی ادامه داد: در چهار سال اخیر حجم تصفیه خانه های استان 60 درصد، تعداد مشترکان فاضلاب 60درصد و مشترکان آب 25درصد افزایش داشته اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در چهار شهر استان با تنش آبی مواجه هستیم، گفت: برای مدیریت مصرف در استان به همکاری بیش از پیش رسانه های استان نیاز داریم.

سیدعلی لدنی نژاد افزود: در صورتی که مدیریت مصرف آب در استان صورت نگیرد به هر میزان تولید آب داشته باشیم بازهم جوابگوی نیاز مردم نخواهد بود.

وی ادامه داد: از شهروندان و مردم استان انتظار داریم در مصرف بهینه و رعایت اصلاح الگوی مصرف همکاری لازم را با این شرکت داشته باشند چرا که تنش آبی یعنی مصرف و تولید آب با هم برابر خواهد بود و در صورت رعایت نکردن در مصرف، این موضوع نگرانی ها را افزایش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استفاده نکردن غیرمجاز از آب می تواند به مصرف بهینه و اصلاح الگوی مصرف کمک قابل توجهی کند، گفت: در سال گذشته 5520 فقره انشعاب غیر مجاز در شهرهای استان کشف و جمع آوری شده که این میزان نسبت به جمعیت استان بالاست.

لدنی نژاد افزود: از مردم مناطق سردسیری استان تقاضا داریم با توجه به نوسانات و قطعی آب نسبت به نصب تانکر ذخیره آب در پشت بام های منازل خود اقدام کنند تا در موقع نوسانات، قطعی آب، سوختن پمپ ها و شکستگی شبکه با مشکلات کمتری مواجه شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: نباید نیازهای اضطراری خانواده ها به طور مستقیم به شبکه آب وابسته باشند بلکه باید با نصب تانکر ذخیره آب طوری عمل کرد که در مواقع نوسانات آب برای 24 تا 48 ساعت ذخیره آب داشته باشیم البته این مسأله در شهرهای گرمسیری رعایت شده که مشکلات کمی هنگام قطعی آب داریم.

لدنی نژاد گفت: استفاده از شیرهای آب نصب شده در معابر عمومی شهرهای استان برای شست و شوی خیابان، خودرو و جداول خلاف قانون است و در صورت مشاهده به عنوان انشعاب غیرمجاز جمع آوری خواهد شد.

وی از مردم استان خواست تا از آب شرب برای آبیاری باغات، کشاورزی و صیفی جات استفاده نکنند که این موضوع در برخی شهرهای استان از جمله یاسوج و حومه نگران کننده است به طوری که در برخی موارد از لوله سه اینچ برای آبیاری برنجکاری استفاده می شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 10 اکیپ این شرکت شبانه روز برای ترمیم شکستگی خطوط انتقال آب در شهر یاسوج تلاش می کنند.

انتهای پیام/ش

افزایش 25 درصدی مشترکان آب در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.