بهای نفت پس از کاهش ۳ درصدی در معاملات پیشین، با اندکی رشد همراه بود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای نفت پس از کاهش 3 درصدی در معاملات پیشین، امروز (دوشنبه) با افزایش همراه بود. این درحالیست که افزایش فعالیت‌های حفاری آمریکا و بیشتر شدن سطح تولید کشورهای عضو اوپک همچنان بازار نفت را تحت فشار قرار داده است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 37 سنت افزایش (معادل 0.8 درصد) به 47 دلار و 8 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 37 سنت افزایش (معادل 0.8 درصد)، 44 دلار و 60 سنت در هر بشکه معامله شد.

گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند اعلام کرد بازار نفت همچنان بخاطر فعالیت های حفاری آمریکا و افزایش سطح تولید اوپک تحت فشار قرار گرفته است.

شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز نیز اعلام کرد: «شرکت های انرژی آمریکا در هفته گذشته 7 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزوده و تعداد کل سکوها را به 763 مورد رسانده اند. این بیشترین رقم از آوریل 2015 محسوب می شود.»

گزارشها حاکی از آن است که تولید نفت آمریکا از اواسط سال 2016 تاکنون بیش از 10 درصد افزایش یافته است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هم در ماه ژوئن روزانه 25.92 میلیون بشکه نفت صادرکرده است که 450 هزار بشکه از ماه مه بیشتر است. این رقم همچنین 1.9 میلیون بشکه در روز بیشتر از مدت مشابه سال قبل محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار