مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان از اخذ مجوز تامین تجهیزات 17 دستگاه پست GIS انتقال و فوق توزیع برق در این استان به صورت فاینانس از محل منابع خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان در این خصوص بیان داشت: درسال های گذشته مجوز تامین تجهیزات 42 دستگاه پست انتقال و فوق توزیع برای استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به صورت AIS (پست های با عایق هوا) از شرکت توانیر اخذ شده است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به تشدید و استمرار پدیده گرد و غبار و افزایش دما در سال های اخیر و همچنین برای جلوگیری از بروز خاموشی های مشابه بهمن سال 95 ، مجوز تامین تجهیزات 17 دستگاه پست انتقال و فوق توزیع بصورت GIS (پست های عایق گازی) از مجموع 42 دستگاه پست مذکور از شرکت مادر تخصصی توانیر برای توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع در 2 استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد گرفته شده است.

 

دشت بزرگ گفت: این پروژه ها در قالب تامین تجهیزات 16 پست فوق توزیع و یک‌ دستگاه پست انتقال هستند که ارزش سرمایه گذاری در 42 پروژه‌ مذکور به میزان 9 هزار و 50 میلیارد ریال است که مبلغ یک هزار و 358 میلیارد ریال آن از محل منابع داخلی شرکت تامین خواهد شد.

 

GIS یا سیستم اطلاعات جغرافیایی مجموعه ای رایانه محور و سازمان یافته از داده ها، روش ها، سخت افزار، نرم افزار و نیروی انسانی متخصص است که اجازه انجام اموری مانند تولید، ذخیره سازی، نمایش، تجزیه و تحلیل، تفسیر و به هنگام رسانی را بر روی داده ها و اطلاعات جغرافیایی در قالب نقشه، گزارش و نمودار می دهد.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.