بازماندگان حمله اتمی آمریکا به ژاپن از تصویب قطعنامه منع استفاده از سلاح هسته‌ای استقبال کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ایندیپندنت، بازماندگان حمله اتمی هیروشیما از قطعنامه سازمان ملل متحد درباره‌ منع استفاده از سلاح‌های هسته‌ای استقبال کردند.

یکی از بازماندگان انفجار هسته‌ای هیروشیما که در زمان وقوع حمله فقط یک دختر 13 ساله بود در این خصوص گفت: «من 7 دهه منتظر این اتفاق بودم و از رسیدن این روز بسیار خوشحالم. این آغازی بر پایان سلاح‌های هسته‌ای است».

این زن در توصیف روزی که حمله صورت گرفت، گفت: «کسی فرار نمی‌کرد، کسی جیغ نمی‌کشید و همه چیز ثابت بود. چشمان بعضی ها از حدقه بیرون زده بود. بعضی ها هم چشمانشان را در دست گرفته بودند. بجز زمزمه برای آب صدای زیادی به گوش نمی‌رسید. فقط زمزمه‌ی آب! آب!».

استقبال بازماندگان حمله اتمی به ژاپن از قطعنامه سازمان ملل متحد در خصوص سلاح های هسته‌ای

«توشیکی فوجیمری» معاون دبیرکل کنفدراسیون آسیب دیدگان بمب‌های هسته‌ای و هیدروژنی نیز از تصویب این قطعنامه ابراز خوشحالی کرد. او در این خصوص گفت: «هرگز فکر نمی‌کردم این قطعنامه به تصویب برسد. این نتیجه‌ی تلاش‌های مشترک تمام کسانی است که در سازمان ملل کنار هم آمده‌اند».

استقبال بازماندگان حمله اتمی به ژاپن از قطعنامه سازمان ملل متحد در خصوص سلاح های هسته‌ای

تصمیم سازمان ملل برای تصویب ممنوعیت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای با موافقت 122 کشور صورت گرفت. تنها کشورِ مخالف هلند بود و سنگاپور نیز رأی ممتنع داد.

وزیر خارجه هلند اعلام کرد با ممنوعیت استفاده از سلاح هسته ای موافق است؛ اما با چگونگی انجام بررسی‌ها و نحوه‌ کنترل این سلاح ها مشکل دارد.

این قطعنامه سه ماه پس از آنکه به تصویب 50 کشور برسد اجرا می‌شود و برای مدت نامحدود از لحاظ قانونی الزام‌آور است. متن این قطعنامه تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای را نیز ممنوع می‌کند.

گفتنی است هیچ‌یک از کشورهایی که سلاح هسته‌ای دارند از جمله آمریکا، انگلیس، کره شمالی، فرانسه، هند، پاکستان و رژیم‌صهیونیستی از این قطعنامه حمایت نمی‌کنند.

استقبال بازماندگان حمله اتمی به ژاپن از قطعنامه سازمان ملل متحد در خصوص سلاح های هسته‌ای

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار