رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با استفاده از ظرفیت نهادهای علمی جهت محرومیت زدایی در کشور گام بر می داریم.

توسعه همکاری برای رسیدگی به محرومان در قالب رشته ‌ های علمیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم امضای تفاهم نامه همکاری جهاد دانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از مسئولان مربوطه صبح امروز در ساختمان اصلی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم فتاح با بیان اینکه این تفاهم نامه اتفاق خوبی برای این ۲نهاد انقلابی به منظور کمک به قشر محروم است، اظهار کرد: متاسفانه در اثر گذر زمان دچار غفلت شدیم و گاه قشر محروم را فراموش می کنیم در حالی که در انقلاب اسلامی  هدف ما حمایت از محرومان بوده است.

وی افزود: امروز بیش از هر موضوع دیگری نیاز به همدلی، همزبانی و همکاری با یکدیگر برای حکایت از محرومان داریم و واقعیت این است هرچه دولت ها به محرومان رسیدگی کنند اما باز هم نیاز به حمایت است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمک به محرومان با روش های علمی با روش های جاری امکان پذیر نیست و به اقدامات علمی و همکاری با مراکز دانشگاهی و پژوهشی نیاز است و روحیه دانشجویی و جهادی برای این امر بسیار اثرگذار است.

فتاح ادامه داد : از ظرفیت جهاد دانشگاهی در امور آموزشی، پژوهشی. تحقیقاتی برای بهبود امور کمک خواهیم گرفت و ارتباط با این نهاد را جدی تر دنبال می کنیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این امضاء صرفاً روی کاغذ نبوده و در جهت تحقق هر چه بهتر آن تلاش می‌کنیم، علاوه بر این مسئله در کمیته امداد اقدامات بسیاری برای محرومیت‌زدایی و حمایت از مددجویان انجام می‌شود.

 وی افزود: ۷۲ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد داریم و بین ۳ تا ۵ هزار نفر از این مددجویان جزو نخبگان هستند که علاوه بر این مسئله ۳۳۰ هزار دانش‌آموز تحت حمایت قرار گرفتند.

 فتاح با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این نهاد وام اشتغال گرفتند، یادآور شد: مبلغ این وام‌ها بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است و جزو نهاد‌های موفق در ایجاد اشتغال محسوب می‌شویم.

انتهای پیام/

گاهی در گذر زمان رسیدگی به قشر محروم را فراموش می کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار