مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری مراسم بزرگداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای طی 20 تیر جاری مصادف با 17 شوال در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی با اشاره به اینکه این مراسم با حضور ورزشكاران، پیشکسوتان، بزرگان ورزش پهلوانی و زورخانه ای و مسئولان استان برگزار می شود، گفت: در مراسم بزرگداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای به دنبال ارج نهادن به  افرادی هستیم که با روحیه ایثار، پهلوانی و جوانمردی برای پیشرفت ورزش تلاش کرده اند.

وی قدردانی از خیران ورزشی، ورزشکاران و تلاشگران عرصه ورزش که طی سال های گذشته در این زمینه زحمت کشیده اند را از جمله برنامه های جانبی این بزرگداشت عنوان کرد.

امیری خراسانی به اهمیت ترویج روح پهلوانی، جوانمردی و پیشینه کهن آن در فرهنگ ایرانی  اشاره کرد و افزود: نه تنها ورزشکاران بلکه همه باید بر پایه روح جوانمردی با الگوپذیری از مولای متقیان حضرت علی (ع) و با اقتدا به ایشان که بی شک والاترین پهلوان عالم است، برای احیاء و گسترش اخلاق جوانمردی تلاش کنیم تا بتوانیم فرهنگ پهلوانی را بیش از پیش در جامعه نهادینه کنیم.

انتهای پیام/ب

هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در كرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار