معاون وزارت خارجه امریکا در امور مبارزه علیه مواد مخدر تاکید کرد که کشورش استراتژی جدیدی را برای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان تدوین کرده است.

هیرویین افغانستان وارد بازار امریکا شده است/ ترامپ در مبارزه با مواد مخدر قاطعانه عمل خواهد کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در دفترکارش در قصر سپیدار با ولیام برونفیلد معاون وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در امور مبارزه علیه مواد مخدر و اجرای قانون که به کابل آمده است دیدار و گفتگوکرد.

در این نسشت برونفیلد با تاکید بر این‌که اداره رییس جمهور ترامپ در مبارزه با مواد مخدر در مقایسه با دیگر اداره‌های این کشور جدی و قاطع عمل می‌کند و آماده است منابع بیش‌تری را در این زمینه سرمایه‌گذاری کند گفت آمار نشان می‌دهد که هیرویین افغانستان وارد بازار ایالات متحده امریکا گردیده و کشورش آماده است برای ریشه‌کن ساختن این پدیده شوم با حکومت افغانستان همکاری نماید.

در این نشست برونفیلد استراتیژی جدید ایالات متحده در مبارزه با موادمخدر در افغانستان و محورهای عمده این استراتیژی را به رییس اجرایی توضیح داد. آقای برونفیلد تاکید نمود که کشورش آماده است در این راه استفاده از نیرو و از بین بردن کشتزارهای موادمخدر را مورد بررسی قرار دهد. وی همچنان علاوه کرد که کشورش آماده است در عرصه کاهش تقاضای مواد مخدر و مبارزه با پول‌شویی افغانستان را یاری رساند.

معاون وزارت امورخارجه ایالات متحده امریکا از تلاش‌ها و اقدامات عملی حکومت افغانستان در مبارزه با مواد مخدر ابراز رضایت نمود و برگسترش این مبارزه در همکاری با جامعه جهانی و ایالات متحده امریکا تاکید کرد.

آقای برونفیلد با تاکید بر این‌که ایالات متحده امریکا نمی‌خواهد موادمخدر افغانستان به یکی از موضوعات داخلی در سیاست امریکا مبدل گردد گفت که کشورش آماده است این موضوع را شامل توافقنامه‌های جدید میان دو کشور برای عملی‌ساختن پیمان استراتیژیک و توافقنامه امنیتی سازد.

عبدالله با تشکر از توجه ایالات متحده به قضیه مبارزه با موادمخدر در افغانستان٬‌ تاکید نمود که مشکل مواد مخدر و اعتیاد یکی از چالش‌های عمده افغانستان به حساب می‌رود و حکومت آماده است در این زمینه به صورت همه جانبه با ایالات متحده در پرتو استراتیژی جدید مبارزه با موادمخد همکاری نماید.

وی در صحبت‌های خویش تاکید نمود که در حکومت وحدت ملی اراده قوی برای مبارزه با مواد مخدر وجود دارد و رییس اجرایی شخصا یکی از کمیته‌های شورای وزیران در مبارزه با مواد مخدر را رهبری می‌کند.

رییس اجرایی برای نابودسازی این پدیده شوم خواهان همکاری‌ همه جانبه میان حکومت افغانستان٬‌ ایالات متحده٬‌ نهادهای بین‌المللی و کشورهای منطقه گردید.

 انتهای پیام/

 

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار