یاسوج؛

امکان نشستن هواپیماهای متوسط در فرودگاه یاسوج

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد روند اجرای پرشتاب طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج را مثبت و راضی کننده دانست و زمان بهره برداری آن را اوایل مهر سال جاری ذکر کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ با اعلام مسئولان فرودگاه یاسوج پروازهای این فرودگاه از اول تیر سال جاری به مدت بیش از 60 روز (اواخر مرداد) به دلیل اجرای طرح توسعه باند پروازی و روکش آسفالت لغو شده است.

پژمان نیک اقبالی روز دوشنبه در بازدید از روند اجرای طرح تطویل باند فروگاه یاسوج گفت : اجرای این طرح از جمله دغدغه ها و مطالبات بحق مردم و مسئولان استان کهگیلویه وبویراحمد بوده که هم اینک با همت والا و اهتمام ویژه دولت یازدهم به مراحل پایانی و روکش آسفالت رسیده است.

وی تصریح کرد : این طرح هم اینک بالای 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می شود که در هفته دولت و یا اوایل مهرسال جاری به بهره برداری کامل برسد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: تاکنون نیز240 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.

وی، حجم عملیات طرح فرودگاه یاسوج را شامل یک میلیون و 300 هزار متر مکعب خاکریزی، 40 هزار متر مکعب خاک برداری و احداث کانال به طول 400 متر برای عبور آب های سطحی ذکر کرد.

نیک اقبالی ادامه داد: با افزایش طول این باند علاوه بر فراهم کردن مسیرهای پروازی جدید زمینه حضور هواپیما با قابلیت حمل مسافر با ظرفیت بیشتر نیز فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: اکنون باند فعلی فرودگاه تنها پذیرای هواپیمای ATR 72 است که با تطویل و روکش باند امکان پذیرش هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر 100 و ایرباس 320نیز فراهم می شود.

معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه با بهره برداری طرح توسعه ای، سطح خدمات نیز 60 درصد افزایش خواهد یافت، افزود: ظرفیت هرپرواز در روز از 60 مسافر به 100 نفر افزایش می یابد.

وی ادامه داد: طول باند فعلی فرودگاه یاسوج هم اینک حدود 2 هزار و 600 متر است که در عملیات توسعه سطوح پروازی مقرر شده 600 متر به آن اضافه شود.

جابه جایی زندان مرکزی یاسوج حتمی است

معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین با اشاره وجود زندان مرکزی در ورودی شهر یاسوج به یکی از موانع مهم باندپروازی فرودگاه گفت: براساس مکاتبات و رایزنی های انجام شده با مسئولان قوه قضائیه و سازمان زندان های کشور موافقت های اولیه برای جابه جایی زندان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: البته جابه جایی ساختمان زندان طرحی بلند مدت است اما در کوتاه مدت نیز باید اصلاحاتی در بخشی از ساختمان فیزیکی زندان و برج نگهبانی آن انجام شود.

وی ابراز داشت :جابه جایی زندان مرکزی یاسوج یکی از تعهدات اولیه مسئولان اجرایی استان به شرکت فرودگاه های کشور برای اجرای توسعه باندپروازی بوده که به طور قطع تحقق خواهد یافت و هم اینک نیز پیش بینی های لازم برای جانمایی و تامین زمین مورد نیاز نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.