معاون فرهنگی دادگستری کل استان کرمان از اجرای پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه قضائیه در استان کرمان در تیر ومرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،حجت الاسلام عباس اسدی افزود: طبق پیگیری‌های معاونت فرهنگی قوه قضائیه و مذاکرات انجام شده با ستاد عالی مسابقات کشوری و سازمان اوقاف و امور خیریه، برای اولین بار نفرات اول مسابقات سراسری قوه قضائیه به مرحله کشوری مسابقات اوقاف راه پیدا خواهند کرد.
وی افزود:این مسابقات با هدف ارتقای سطح آگاهی‌های قرآنی، افزایش انگیزه میان کارکنان وخانواده‌های آنان وشناسایی، تشویق وبهره مندی از توانمندی‌های نخبگان قرآنی دستگاه قضائی در ۱۲ رشته قرآنی برگزار می‌گردد.
این مقام قضائی تصریح کرد:: کلیه کارکنان قوه قضائیه وسازمان‌های تابعه، کارکنان شورای حل اختلاف وبازنشستگان اعم از قضائی واداری وخانواده ایشان همراه با اعضای خانواده از جمله همسران، فرزندان، همسرفرزندان ونوادگان کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم قضایی وسربازان وظیفه می‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت نمایند.
حجت الاسلام اسدی اظهار داشت: این مسابقات در دو گروه ۴ تا ۱۶ سال وبزرگسالان در تاریخ ۲۱ و ۲۲ تیر ماه در مرحله شهرستانی و ۱۱ و ۱۲ مردادماه ۹۶ در مرحله استانی به رقابت خواهند پرداخت.
این مقام قضائی عنوان کرد:رشته‌های این دوره شامل: قرائت، ترتیل، حفظ موضوعی، درک مفاهیم قرآن کریم وحفظ ۱-۲-۵-۱۰ -۱۵ -۲۰ و ۳۰ جزء میباشد که نفرات اول وسوم به مسابقات استانی راه پیدا خواهند کرد.
وی با اشاره به رشته‌های کتبی این دوره از رقابت‌ها گفت: آزمون کتبی بخش بزرگسالان رشته مفاهیم با موضوع غفلت از خداوند، ولایت مداری واحسان به خلق در تفسیر نور و رشته حفظ موضوعی قران کریم آیات حقوقی قضایی قرآن کریم و در بخش فرزندان ۴ تا ۱۶ سال در رشته حفظ موضوعی قرآن کریم آیات با موضوع نماز ودرک مفاهیم تفسیر سوره حجرات آزمون بعمل خواهد آمد.
حجت الاسلام اسدی افزود: با توجه به راه اندازی بانک اطلاعات حافظان وقاریان قوه قضائیه، تمامی شرکت کنندگان بایستی در سامانه فهام ثبت نام نمایند که یکی از شرایط ثبت نام در مسابقات این دوره می‌باشد.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در سال ۹۵ و ۹۶ در قالب طرح جامع قرآن کریم افزود: پس از برگزاری مسابقات در مراحل شهرستانی واستانی اردوی آموزشی وزیارتی ویژه راه یافتگان به مرحله منطقه‌ای در مهر ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

سال گذشته از استان کرمان ۳۴ نفر به مرحله منطقه‌ای و از این تعداد ۱۰ نفر به مرحله کشوری رسیده و در مرحله کشوری نیز یک نفر در رشته حفظ ۵ جزء رتبه دوم را کسب کرد.

انتهای پیام/ی

برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار